zonnebrandcreme opsmeren, water bestendige zodat niet meer verder verbranden kan en after sun op de brandplekken doen
Silence
Geplaatst: 30-04-09 12:05
Zonnebrand inderdaad. Silence had vorige week ook een flink verbrande neus. Dat heb ik toen behandeld en nu smeert de staleigenaar zijn neusje elke dag in voor hij naar buiten gaat. En nu heeft hij nergens meer last van.
Mar_84
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-09 12:05
Kan zonnebrandcreme geen kwaad op de plekken die een beetje open zijn??
Veraa_
Geplaatst: 30-04-09 12:11
Ik zou geen uiercreme er op smeren. Mij is geleerd (en door ervaring) dat uiercreme er alleen maar voor zorgt dat verbrand vel los gaat laten, en het paard dus het 'roze' vel op de neus weer opnieuw verbrand. Als je paard een echte witte neus heeft kun je, als verbranding vaak bij je paard voor komt, een kapje aanschaffen wat je aan het halster vastmaakt. Dit bedekt de neus, maar je paard kan gewoon ademen, eten en drinken
Mar_84
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-09 12:16
Mijn paarden staan nu 24/7 op de wei , en in de wei hebben ze nooit een halster aan.
Inderdaad, 's morgens zonnebrandcreme (dikke en watervaste creme zoals die van de zwitsal. De waterige zooi werkt niet) en 's avonds aftersun (ook weer een dikke creme van zwitsal bv)
Vuyatela
Geplaatst: 30-04-09 12:58
De mijne heeft ook n witte/roze neus. Vorig jaar in de lente is hij ook heel erg verbrand geraakt, hij had toen n rode neus toen ik em 's avonds binnenhaalde. Ik heb er toen aftersun opgesmeerd. De dagen nadien heb ik de stalhouder er 's morgens een dikke laag zonnecrème laten opsmeren met hoge UV factor, zo die speciaal voor kinderen gemaakt zijn, zijn vaak ook heel goed! Ook nu preventief weer gedaan en geen last van gehad!
heyy mij pony heef het ook elke jaar zijn we naar een paarden winkel geweest was er nixs voor maar die man heef een halster gepakt een een vlap aan het halster gemaakt en nou kan die de neus niet meer verbranden iediaal hoor
evdrkooij
Geplaatst: 01-05-09 09:24
via de paardendrogist.nl kan je een field relief muzzle kopen. deze maak je aan het halster vast en houdt 80% van de straling tegen. mijn pony's hebben in het verleden ook een verbrande neus gehad en sinds ik deze gebruik gaat het prima. nadeel is wel dat ze dus de hele dag halster om moeten, maar nadeel van zonnebrand vind ik dat dit in de loop van de dag toch 'verdwijnt'', o.a. door drinken (ze drinken bij mij uit grote ton). het lapje hindert ze niet bij eten/drinken/krauwen e.d.
Gewoon geurloze mensen zonnebrand ( niet zoon hele hoge factor ) er op smeeren.
Siggy
Geplaatst: 02-05-09 17:39
Ik smeer op de roze neus van Duvel bij zonnig weer 's morgens een lekkere laag factor 50 van Nivea. Creme is speciaal voor de gevoelige kinderhuid, waterbestendig, dus is er ook niet meteen af in de vochtige wei.