Bitschijf met spikes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:41

Kusia schreef:
Zou je dan niet rijtechnische dingen gaan doen, zoals bijvoorbeeld wijken of schouderbinnenwaarts.

Citaat:
tinez die lacht je gewoon vierkant uit als je met spierpijn van hem afstapt, kan die nog wel een paar rondjes


dan is het zwak van degene die heeft gereden. Zo lacht hij je inderdaad uit, omdat hij gewonnen heeft en zo elke keer zijn zin krijgt. Dat is ook niet helemaal goed


dan kan die gelijk in die reclame mee gaan spelen Lips are sealed

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:44

Sonja schreef:
Ik denk dat je het kunt vergelijken met een dressuurruiter die effe een spoortje omdoet om 'm wat attenter te maken.
En eelt op de mond? Als je die ringen alleen met koersen gebruikt? Haha! Hoe snel ontstaat eelt bij jou dan Verward



of slof Lips are sealed

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:44

Die spikes zijn echt niet zielig hoor mensen! Het klinkt wel verschrikkelijk, maar zo erg is het niet. Een kneveltrens klink ook als iets afschuwelijks, terwijl het een super fijn bit is. Ik zou het gewoon proberen. Baat het niet dan schaad het niet. Ik vind het een beetje onlogisch klinken om dressuur oefeningen te gaan doen met zo'n paard. Hij staat toch zeker voor de kar als hij dat doet. Dan kun je ook al heb je daar nog zo op getraind, je kuit er helemaal niet eens tegen aan leggen. En gaat dat paard weer lekker verder met waar hij was gebleven. Nee ik denk dat mensen die niet zelf op zo'n karretje zitten hier geen uitspraken over moeten doen.
Ikzelf doe dit niet vaak, maar ik ken het probleem wel. Ik heb die bitringen nog nooit gebruikt, maar weet zeker dat het geen beulerij is. Daarbij als hetpijn zou doen, dan merk je dat snel genoeg, en doe je er wat aan. Jullie rijden toch zeker ook met een zweep, en dat doet geen pijn? Nee als je hem goed gebruikt niet, geld dat dan niet ook voor deze dingen dan?

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:00

sherwood"]
Hij staat toch zeker voor de kar als hij dat doet.
[/quote]
Een RENpaard staat niet voor de kar. Dat is een draver. Een renpaard (Engels of Arabisch Volbloed) wordt bereden door een jockey.

[quote="sherwood"]
Ik vind het een beetje onlogisch klinken om dressuur oefeningen te gaan doen met zo'n paard.
[/quote]
Dressuur is de BASIS voor alle paardensport. Dus ook voor de rensport.

[quote="sherwood"]
Daarbij als hetpijn zou doen, dan merk je dat snel genoeg, en doe je er wat aan.
[/quote]
Ik heb wel een tijdje meegelopen in de rensport (zo'n jaar of 10) en ik kan je verzekeren dat er daar echt niet altijd zo zachtzinnig met de paarden wordt omgesprongen. De draf- en rensport heeft maar 1 grote motivatie: GELD! Hoe dat geld binnenkomt maakt het gros van de mensen daar niet uit (uitzonderingen daargelaten want die ken ik ook).

[quote="sherwood schreef:
Jullie rijden toch zeker ook met een zweep, en dat doet geen pijn? Nee als je hem goed gebruikt niet, geld dat dan niet ook voor deze dingen dan?

Dit vergelijk gaat mank. De zweep gebruik je op het moment dat hij nodig is. Die borstelring zit erom en werkt continue in, ook als het paard niet naar die bewuste kant hangt.

Kortom, ik ben er dus geen voorstander van. Zoek naar de (echte) oorzaak en pak het probleem daar aan. Lapmiddeltjes helpen misschien even, maar verschuiven uiteindelijk het probleem alleen maar.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:07

Er is hoe dan ook, wel een interessante topic ontstaan....
I agree met Alvaron. Punt.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:58

Alvaron"]
[quote="sherwood"]Hij staat toch zeker voor de kar als hij dat doet.
[/quote]
Een RENpaard staat niet voor de kar. Dat is een draver. Een renpaard (Engels of Arabisch Volbloed) wordt bereden door een jockey.

[quote="sherwood"]
Ik vind het een beetje onlogisch klinken om dressuur oefeningen te gaan doen met zo'n paard.
[/quote]
Dressuur is de BASIS voor alle paardensport. Dus ook voor de rensport.

[quote="sherwood"]
Daarbij als hetpijn zou doen, dan merk je dat snel genoeg, en doe je er wat aan.
[/quote]
Ik heb wel een tijdje meegelopen in de rensport (zo'n jaar of 10) en ik kan je verzekeren dat er daar echt niet altijd zo zachtzinnig met de paarden wordt omgesprongen. De draf- en rensport heeft maar 1 grote motivatie: GELD! Hoe dat geld binnenkomt maakt het gros van de mensen daar niet uit (uitzonderingen daargelaten want die ken ik ook).

[quote="sherwood schreef:
Jullie rijden toch zeker ook met een zweep, en dat doet geen pijn? Nee als je hem goed gebruikt niet, geld dat dan niet ook voor deze dingen dan?

Dit vergelijk gaat mank. De zweep gebruik je op het moment dat hij nodig is. Die borstelring zit erom en werkt continue in, ook als het paard niet naar die bewuste kant hangt.

Kortom, ik ben er dus geen voorstander van. Zoek naar de (echte) oorzaak en pak het probleem daar aan. Lapmiddeltjes helpen misschien even, maar verschuiven uiteindelijk het probleem alleen maar.
[/quote]
Ik wist niet dat het over zo'n ren paard ging, maar dat maakt toch niks uit? Tijdens het rennen kun je toch ook niet eventjes wat met je kuit doorduwen?
En de dressuur is helaas niet altijd de basis voor elke vorm van paarden sport, zou het misschien wel moeten zijn, maar ik heb nog nooit een renpaard een dressuur oefening zien doen voordat hij de baan op gaat. en dan bedoel ik natuurlijk als hij ingereden wordt.
Geld is in die sport idd een heel belangrijke kwestie, maar ik denk dat als iemand de moeite neemt om op bokt de vraag te stellen hoe wij er over denken, ze misschien wel iets anders is dan de rest.
Dat laatste, over die inwerking van de borstelring, is daar echt niks aan te doen? Als je een wat groter bit inhangt is de werking toch minder als je er niet aan trekt, of klopt dit niet. Zoals ik al zei ik heb ze nooit gebruikt, dus die ervaring heb ik niet. Maar dit is wat ik dacht.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 16:39

Sonja schreef:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Als dat dier het alleen met koersen doet, dan doe je toch ook alleen in een koers die bitringen erop?
Ik snap alle Pennyreacties wel, maar het gaat hier niet om een paardje dat alleen maar lief moet zijn, maar stomweg om eentje die voorlopig nog even geacht wordt om wat centjes bij elkaar te lopen. Ik vind het idee van die bitringen eerlijk gezegd zo stom nog niet.

Ik denk dat je het kunt vergelijken met een dressuurruiter die effe een spoortje omdoet om 'm wat attenter te maken.
En eelt op de mond? Als je die ringen alleen met koersen gebruikt? Haha! Hoe snel ontstaat eelt bij jou dan Verward


dank je wel voor je reactie
ik begrijp dat heel veel mensen hier erg vreemd en misschien zelfs kwaad tegen aankijken, maar het is gewoon zo onterecht
jullie kennen voornamelijk paarden met bloed, maar geen volbloeden, deze zijn totaal anders dan halfbloeden etc. het zijn vreselijk slimme dieren en als hij dus ziet dat een andere dier zo onder werken uitkomt, doet hij het na
die reclame van trek! ? daar zit een van onze paarden in, namelijk Another Flica.
Oh en dat het trainers etc. niet uitmaakt hoe geld binnenkomt is ene grote leugen, tegenwoordig is het totaal niet meer zo, onze trainer heeft de grootste moeite met z'n paarden weg doen, hij kan niet eens een niet presterend vreselijk paard weg doen.
asjeblieft schreeuw niet voordat je weet hoe het gaat in die wereld, tegenover de dressuur en spring sport is het wel degelijk een taaie sport en niet voor de zwakzinnige mensen, maar wij pijnigen niet de paarden onnodig!!!!
we zouden hem best voor het been willen laten wijken, door met linker been flink te drijven zodat hij niet meer zo gaat hangen, maar drijven gaat niet yockey heeft hoog uit z'n hielen tegen het paard en aangezien er een gigantisch geval van balans moet zijn, kan hij niet zomaar gaan porren met z'n hiel aangezien hij dan met paard en al om zou liggen
de zweep gebruik je wanneer hij nodig is, en deze bitschijven werken ook wanneer het nodig is, voor het geval je het niet wist, de meeste renpaarden hebben iets te grote bitten voor het comfort in de jonge paardenmond, deze schijven zouden dus drukken wanneer het bit naar aan kant wordt getrokken zoals in het geval van tinez

wij hebben ook geen mogelijkheid tot dressuur matig rijden, we hebben geen bak waarin ze lopen, alleen de paddock(twee cirkels om elkaar heen) om het dier dus te leren om te wijken gaat niet, schouder binnenwaarts is ook geen optie aangezien je vaak met z'n 6en in de paddock zit, je kan dus niet zomaar je paard midden op de baan laten lopen omdat je hem wil rond rijden.

ik hou hiermee op, de meesten van jullie staan gewoon niet open om deze prachtige sport eens met eigen ogen te zien, de meesten vinden het zielig denken dat het puur gaat om het geld, is dat niet ook zo in de dressuur?, ik raadt jullie allemaal aan om eens op een koersdag langs te komen deze zondag lopen van ons een paar paarden aanschouw hoe mooi het is en paardvriendelijk
ga dus niet uit van iets wat in paarden bladen staat ik raad jullie ook aan om eens te kijken op: www.volbloeds.nl

slotje aub

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:23

Amen Woogy! Helemaal met je eens!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 17:37

gelukkig zijn er dus ook mensen die het wel eens zijn met me.....ik vind het gewoon niet meer leuk zoals hoe mensen over de rensport denken, alsof we de paarden elke dag helemaal in elkaar timmeren etc. dat doen we gewoon nooit.....ik heb het ook nog nooit gezien

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:39

Heb net nog even in dat psp topic van mij gekeken waar je foto's van de paarden hebt geplaatst. Ze zien er stuk voor stuk allemaal heel gezond en vrolijk uit dus...Haha!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 17:47

daarom, ze zijn helemaal op en top gezond, behalve taquin maar laat logisch zijn dat ze voor ruim 3 maanden lang hele zware koliek had, en dus enorm veel is afgevallen, maar nu staat ze op een wei met stalletje ernaast, voor de komende 4 maanden flink wat spieren erop zetten en lekker laten uitdijen.
ach ja mensne schreeuwen dingen waar niks over weten

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:36

Woogy"]
[quote="shasta schreef:
Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met zijn evenwicht dan met alleen maar onwil!!!


sniff ik vind dit zo moeilijk, om tussen dressuur mensen te zitten....hij heeft enorm veel onwil in m'n verhaal hier boven staat uitleg sinds wanneer hij het doet....
[/quote]
Even voor de duidelijkheid ik heb zelf ook jaren arabieren gereden en getraint voor de renbaan, dus ga mij nu niet uitschelden voor dressuur muts en als hij het alleen doet bij snel werk klopt mijn opmerking want dan heeft het te DUIDELIJK te maken met het houden van evenwicht!!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 18:43

ja hoor en hij kan met dezelfde snelheid door een kampe scheuren en z'n hoofd normaal houden, nee ik weet echt wel wanneer hij een spelletje speelt met je of wanneer hij echt een probleem heeft ergens mee
en ik noem je geen dressuur muts weet niet waar je dat vandaan hebt

en nog wat....arabieren zijn heel anders dan volbloeds, on vergelijkbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:06

Gaaaap
alweer zon topic
knik je ja en amen dan is het goed.
Word er gezegd, het lijkt me geen goed idee, dan weet je niks van volbloeden ren sport enz.

En toch dacht ik dat je vraag was, wat wij er van vonden.
waarom wil je dan maar 1 soort antwoord?

Maar goed dat zal dan aan mij liggen


Verder heb ik idd geen verstand van renpaarden.

Maar ik ken wel veel dravers en die wil ik ook helemaal niet allemaal snel of heet noemen.
Mijn halve engelsevolbloed is net zo heet als die dravers.
Maar goed dat kan volgens jou niet? Want het is maar een halfbloed.

En een paard wat wat afkijkt van een ander.
daar geloof ik ook al niet in.

Ntuurlijk kun je verder in de training een keer een kneveltrens of zulk soort bitschijf proberen.
Maar het moet wel een hulpmiddel voor een keertje zijn.
Dus niet iets waar je niet meer zonder kunt.

Maar mij lijkt me, dat alle paarden, wat voor sport ze ook doen.
altijd iets met een rede doen.
en als je die opgesppord hebt, dan kun je pas iets aan het gedrag veranderen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:58

Woogy schreef:
veel dus ik hoop maar dat het werkt, zodra hij eraan gewend is moeten we dus ene andere oplossing zoeken


Zodra hij eraan gewend is ...
Zorg er dan voor dat ie er niet aan gewend wordt en zoek uit wat de oorzaak van het probleem is. Je kunt wel blijven aanklooien met tijdelijke oplossingen, op den duur zijn die ook op en ben je nog geen stap verder.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:40

Ik heb de rensport an sich niet beledigd. Ik reageer sec en alleen op het onderwerp. En die mening, daar blijf ik bij. Dat wil niet zeggen dat jij geen mening hebt. Wie ben ik om jou mijn mening op te dringen? Let wel: ik val jou niet in persoon aan. Ik keur alleen de bitringen en de manier van werken af.
Als ik je nu zou tegenkomen, zou ik je echt niet op dit onderwerp aankijken, Neem dat maar van me aan! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:48

Ik hoop voor jou dat hij blijft werken als je hem alleen in koersen gebruikt.
Ik zie het net als het verschil tussen een stompe spoor en een wielspoor of als een slofteugel die even inwerkt. Niks mis mee, maar houd hem alert op die bitschijven, niet naar nog grotere middelen gaan grijpen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 28-03-03 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 20:59

zijn we ook niet van plan, en zo vreselijk veel koerst hij niet dus echt snel wennen doet hij hopelijk niet
en ik wil niet een soort antwoord, ik wilde weten hoe de dingen werken waar ze van gemaakt zijn etc. vroeg helemaal niks naar eigen meningen kwamen jullie allemaal zelf mee, en nou voor de laatste keer SLOTJEEEEE ik wil hier ene slotje op, ben dit zat blegh

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:21

Je moet je niet te veel aantrekken van wat voor negatiefe reacties je krijgt. Mensen kennen jou situatie niet en de vraag die jij stelde komt geen antwoord op alleen maar hoe zielig/gemeen etc. iedereen het vind.
Ik vind dat er op deze site sommige mensen zijn die af en toe niet echt vriendelijk reageeren ( lang niet allemaal hoor begrijp me goed, er zijn ook hele vriendelijke en behulpzame mensen). Ik vind echter wel dat het af en toe best wat vriendelijker kan.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 21:31

dat is waar, maar als je bijna 2 pagina's vol met allemaal reacties krijgt van dit is dierenmishandeling, het beest wordt zo vreselijk veel pijn gedaan etc. is het gewoon niet meer leuk, ik vroeg alleen maar over de schijven zelf niet over eigen meningen....dan is gauw de lol eraf
en dan komen er nog de dingen van, alle renpaarden en dravers worden afgeslacht, en dat kan ik al helemaal niet hebben, want reken maar dat wij daar allemaal vreselijk veel medelijden hebben met dressuur paarden die altijd in de krul moeten lopen en onnatuurlijke houdingen moeten aannemen, kijk ik ben buds nu ook aan het trainen om naar beneden te lopen maar at gewoon omdat hij zwakke rug kreeg en rechts te vast zat, galopeerd rechts ook niet lekker, en dan dressuren we ter behoud van hem zelf, maar zodra hij weer lekker los is wordt hij gewoon weer recreatief over de vlakte geknald.....
maar goed, topic wil ik nou echt een slotje op ook al krijg ik ook af en toe er tussendoor nuttige opmerkingen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:36

inka schreef:
Je moet je niet te veel aantrekken van wat voor negatiefe reacties je krijgt. Mensen kennen jou situatie niet en de vraag die jij stelde komt geen antwoord op alleen maar hoe zielig/gemeen etc. iedereen het vind.
Ik vind dat er op deze site sommige mensen zijn die af en toe niet echt vriendelijk reageeren ( lang niet allemaal hoor begrijp me goed, er zijn ook hele vriendelijke en behulpzame mensen). Ik vind echter wel dat het af en toe best wat vriendelijker kan.


Wat is hier dan weer negatief aan Verward Gewoon mensen die hun meing over die bitringen geven, daar vroeg ze om.
Ik vind het juist goed van bokkers dat ze altijd waarschuwen enzo.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 21:44

......voor de derde en laatste keer IK VROEG GVD NIET OVER MENINGEN!!!!!!!!!!! ik vroeg hoe de dingen werkten en van wat voor matteriaal ze waren.....en who asked for your two cents worth, ik heb hier meerdere malen gevraagd om een slotje oftewel kap met reageren....doe dat dan ook!!!!!!!!!

excuses voor m'n reactie, ik kan niet tegen dit soort reacties, die helemaal nergens op slaan

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:51

Ik denk dat je nu genoeg meningen gehoord hebt. Zolang je zelf blijft reageren zul je dus reacties krijgen. Er zijn andere manieren dan overal meteen een slotje op willen hebben omdat het jou nu uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:54

je vroeg hoe ze werkten
en daar kreeg je netjes antwoord op.
Het antwoord dat ze wel als 1 malig hulpmiddel zouden kunnen dienen, maar zeker niet als permanent omdat ze er dan toch veel kans weer doorheen lopen.

En dat een paard nooit iets doet zonder een oorzaak, dus dat je die eerst moet vinden.

Dus er word op allerrlei gebied geprobeerd hulp te bieden, maar dat wil je niet zien of lezen, om wat voor reden dan ook

Dus meisie, leer aub lezen ipv steeds te schreeuwen.
En als je gewoon leest wat er staat, dan zie je ook dat een slotje helemaal niet nodig is.
Omdat er dus wel gewoon gereageerd is met uitleg over hoe die dingen werken.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:56

Zelf zou ik eerder kiezen voor een dexter ringbit (weet niet of ik het goed heb geschreven) dan voor een bitring met spikes.

Maar wat doet hij als je de andere kant op galoppeerd naar welke kant breekt hij dan uit??

Het klopt dat je een arabier iets anders moet trainen dan een volbloed maar zo verschillend is dat ook weer niet dat je geen enkele vergelijking kan trekken.