Ik heb zaterdag een fotoshoot en wil me merrie graag van te voren wassen! Als ik haar nu buiten natspoel met lauw water, was haar in de stal en spoel haar weer af met lauw water, dat kan toch geen kwaad??? Ik had van die rare verhalen gehoord dat dat heel slecht was omdat ze ook drachtig is enzo!
Wat is jullie mening hierover???
aslo
Geplaatst: 29-04-09 19:13
Wij wassen de paarden (schimmels) momenteel gewoon buiten hoor. Temperatuur is prima. We hebben warm water, daarna ff goed droog trekken en een zweetdeken op totdat ze helemaal droog zijn. In de wintermaanden wassen we de benen en staart buiten, de rest (mn hals en hoofd) op de poetsplaats middels een emmer warm water. En drachtig ? Maakt toch niet uit ? Onze minimerrie toen ze drachtig was ook lekker gewassen hoor.
dus het kan verder geen kwaad, gelukkig maar, want ze zeiden alweer van jah, en het is een draver en die heeft andere bespiering enzo, maar dat is dikke onzin vind ik, ik bedoel of je nu een bv een kwpn wast of een draver, das toch precies hetzelfde??
Paard is een paard, ras heeft daar niets mee te maken. Onze éne schimmel is een kruising Irish Cob en de andere een KWPN'r. Ivm wedstrijden worden zij dus regelmatig gewassen. Tja en dan de mini's (shetjes) dus dito.
nou, dat vond ik dus ook! Want de eigenaren hadden het er al over dat ik het met de dierenarts moest overleggen of dat wel kon, want het is een draver en ze is drachtig! dat vond ik wel een beetje TE...
als de eigenaren willen dat je het met de da overlegt zou ik dat gewoon even doen. vragen kost niks, en je hoeft nergens bang voor te zijn toch?
Maritdegroot
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-09 12:16
nou, dat hebben ze al gedaan, maar ze wouden het niet per se, maar ze vroegen van misschien kunnen we het wel aan de dierenarts vragen, maar we zijn er al uit Dank je voor de reacties