Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aerdenhout1 schreef:Waarschijnlijk mag ze altijd naar stal als er al eten in ligt??
Ik herken dit problem wel. Hier zijn ook enkele paarden die heel snel naar hun stal willen omdat ze weten dat er eten te halen is.
Staldeur dicht houden en eventueel een ketting eraan ( paard ). Geen voer in de box, pas als het paard al even binnenstaat.
JaneJansen schreef:zipster schreef:Je verzorgpony heeft op dat moment van wegrennen geen respect voor jou.
Nouja zeg, ik denk dat die pony ook gewoon bang is....![]()
Succes met oefenen!
Diablo schreef:Dat doet mijn merrie ook. Niet alleen bij het stal íngaan, maar ook bij het eruit gaan. Ruk aan het halster helpt niet, halstertouw over de neus niet, ketting ook niet, mevrouw rukt er gewoon doorheen (en ze weegt zo'n 700 kilo, hou je ook niet zo makkelijk tegen). Wij hebben het opgelost door haar achteruit door de deur te laten gaan. Misschien niet de meest handige oplossing, maar het werkt wel.
Jaimyliefje schreef:Nogal simpel![]()
De stal dicht doen als je aankomt lopen. Dan heeft ze ook niks om doorheen te rennen.
En ze moet maar stilstaan voor de stal. Geef maar een paar rukken aan het halster als ze gaat rennen.
Die van mij moet stilstaan voor haar stal (hoe ongeduldig ook) dan doe ik het halstertouw om haar nek, een klopje geven op haar hals, en dan het halster af. Dan mag ze haar stal in.
Als ze wat anders probeert en ik ben het voor, dan strek ik even aan haar halstertouw, en vertel ik haar ook dat ze moet stoppen etc.
Als ik het niet voor ben, en ze rent overwachts haar stal in, dan hou ik het halstertouw vast en blijf ik voor haar stal staan, terwijl zij erin rent. Dan trekt het halstertouw vanzelf strak en wordt het paard omgetrokken. Dan moet ze gewoon haar stal weer uit komen, en blijft het net zolang doorgaan tot ze er rustig inloopt.
Kom op zeg, ik laat me niet omver lopen
)