geen zadelkamer, hoe zadels opbergen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

geen zadelkamer, hoe zadels opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:19

Stel je komt op een weilandje te staan, maar er is geen schuur helemaal niets.

Wat doe je dan met je zadels en spullen? Kun je dat dan ergens redelijk veilig in opbergen? Ik praat hier over zadels van 150 euro, wintec 2e handsjes ;-)

Pikeur

Re: geen zadelkamer, hoe zadels opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:21

Ik heb mijn spullen gewoon thuis in een hok, maar de wei is dan redelijk dichtbij mijn huis en neem dan al mijn spul gewoon op een zadelkarretje mee.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:21

je hebt van die kunststof kasten/laadbakken te koop bij sommige bouwmarkten, die kun je afsluiten met een hangslotje. Tja veilig blijft discutabel, want optillen maar en meenemen. :D

En anders: mee naar huis.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:23

Wij hebben een keet geplaatst in de wei en daarin zitten aan de beide zijkanten twee afsluitbare delen, dus we hebben een zitgedeelte en twee zadelkamers :)
Deze wagentjes zijn vaak wel voor een bedrag van rond de 400euro ofzo kopen denk ik?
Volgens mij mogen ze er ook wel staan omdat het verrijdbaar is maar dat weet ik niet zeker (knijpt al 2 jaar de handjes dicht ;) )

Je zou anders zelf van hout een zadelkist kunnen maken en die verankeren, misschien heb je een boom in de wei staan waaraan je dit kunt bevestigen? Dan even goed schilderen zodat het niet opvalt. Of een oude diepvries en daar een slot op zetten, kan ook nog en kost niets denk ik via mp.

Edit: wij hebben de keet ook bruin geverfd, dan valt het swinters wat minder op (ding was felrood haha) http://www.mijnalbum.nl/Foto-48MIWOVI.jpg

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:30

Goed idee van opisop!

Anders misschien in een trailer oid?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:33

Of een bestelauto kopen en zadelsteunen monteren achterin?
Heb je een rijdende zadelkamer! Heb je de spullen 's nachts thuis.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:44

zadels achter in de Rocky leggen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:48

ja daar zit al van alles in :+

En bovendien ga ik vaak met de ene auto naar het werk en arno met de andere en als we dan direct uit het werk willen rijden kan het niet.

We hebben geen wereldschokkend dure zadels. Kan wel een kist timmeren met een slot erop en erbij zetten 'voor u begint met het breekijzer, deze kist bevat een 2e hands wintec en een 2e hands afgeragde barefoot, bespaar uzelf de moeite' :+

gwenniieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:46

telkens meenemen naar huis of bij mensen in de buurt vragen of je daar in hun schuur spullen mag leggen.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:07

Ik neem mijn zadel elke dag mee naar huis, er is al 2x ingebroken bij ons op stal.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:39

Misschien zo'n kunststoffen tuinstoelkussen-kist? Daar kan je bij de sluiting zelfs nog een hangslot doorheen halen. Ik heb er eentje in de tuin staan en die is perfect waterdicht.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:43

zoeentje heb ik nog wel liggen mocht je interesse hebben, heb ik ook gebruikt voor paardenspullen en kan inderdaad op slot. Nadeel is wel dat ze gemakkelijk in (en dus ook uit ;) ) elkaar te halen zijn en erg licht van gewicht.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:45

Licht zijn ze zeker. Ik heb er dan ook eerst een rijtje stoeptegels in gelegd, anders kon ik em steeds ergens anders vandaan vissen :D

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:49

Wij hebben gewoon een zadelkast en zetten deze op de minst zichtbare plaats in de wei. Dat doen we nu toch al 2 jaar en nog steeds niets gestolen( weet dat die kans zeer groot is). We doen het wel alleen maar bij weides waar mensen rond wonen, die dan vragen om een oogje in het zeil te houden.

lisaagirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:15

mm ik heb dat nog nooit gehad.
maar als ik dat ooit krijg zou ik het in de auto laten liggen . :D

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:20

Wel lastig... zijn er wel huizen in de buurt van de wei? Dan kun je die mensen vragen of ze het een beetje in de gaten kunnen houden. Als het echt een afgelegen wei is dan zou ik ze toch mee naar huis nemen. Anders inderdaad iets in elkaar timmeren of op marktplaats kijken of er een mooi kistje is dat je kunt gebruiken.