Hallo, met dit weer gaat mijn paard over dag gewoon zonder deken naar buiten. Maar omdat het 's avonds nog wel een beetje fris is, krijgt ze 's avonds ( rond half elf ) de deken om, maar dan staat ze 's ochtends wel weer te zweten.
Wat doen jullie? Gewoon helemaal de deken af? En hoe warm moet het ong. zijn? Ik heb gehoord dat als het over dat boven de 15 graden is, de deken af kan. Maar geldt dat ook voor op stal?
Ik heb de deken al 3 weken helemaal af, ook snachts. Een paard voelt zich het prettigst bij 5 graden. Je paard zweet smorgens, duidelijk een teken dat het veel te warm is met die deken op. Lekker af doen en af laten!
Vanochtend kwam ik om half negen op stal en ze voelde lekker warm aan zonder deken, is wel een ruime en lichte binnenstal en de deuren gaan half dicht.
Kirstenx
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-09 10:31
Vanmorgen voelde die van mij ook wel lekker warm aan. Maar ze heeft nu toch wel even een regen deken om naar buiten, het is een beetje regenachtig..
Nouvel
Geplaatst: 27-04-09 10:50
Ik heb er nu een dunne regendeken opliggen en met droog weer en niet zo heel warm een katoenen zomerdeken...
paard staat er nooit onder te zweten, ik voel regelmatig...
philips
Geplaatst: 27-04-09 10:50
De tempratuur is nu echt hoog genoeg om zonder deken te lopen! Je paard smelt echt niet weg, toch lopen er nog paarden met deken ik vraag me af wat die mensen doen als het hart vriest..