Nou vroeg ik vandaag aan mijn instructrice of we een lesje met name aan mijn houding konden besteden.
Toen kwam zij ermee dat meerdere mensen (waaronder ook zij zelf) ook kieperen op een Ainsley.
Vroeger heb ik een Kieffer gehad en daar was het dezelfde ellende, maar daar weet ik het van dat veel mensen er last van hebben. Toen heb ik dus mijn ainsley gekocht, daar zat ik heerlijk op (eerder had ik ook al een ainsley gehad) en het zadel paste ook nog eens het beste op Magic.
Maar nu zit het dus duidelijk niet zo goed meer. Verder ben ik echt gek op mijn zadel hoor!
Zijn er hier meer mensen die op een ainsley voorover vallen? Niet dat ik aan mijn instructrice twijfel ofzo
En wat is mij wel aan te raden? Mits het zadel natuurlijk ook op Magic past. Mijn instructrice kwam aan met KN (ben ik niet weg van) en nog een weet niet meer of het nou Prestige of Passier was
Door het rijden en het veranderen van je paard, kan je zadel anders gaan liggen. Bekijk je sjabrak eens aan de onderkant of je zadel wel goed aansluit waar hij aan moet sluiten. Je kan ook duidelijk zien waar hij te veel drukt. Daardoor kan je natuurlijk voorover gaan zitten. Het is een idee.
wat een verschrikkelijke zadels zeg. Elke keer als ik in zo'n zadel zit kiep ik idd naar voren en het ergste komt nog: ik heb altijd een kapot gereden kruis na een ritje op zo'n zadel

) En die heeft mijn moeder een beetje geleerd hoe ze kijken moet.