uit de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 21:32

ik had het er laatst met iemand over en nu vroeg ik me af hoe halen jullie je paard uit de wei en waarom zo. En dan bedoel ik dus eigenlijk tussen de keuze jij haalt hem op of jij wacht tot hij bij jou komt.
Hierop ben ik gekomen doordat mijn paard meestal blijft staan en die ander komt meestal wel dit keer niet en ik was al onderweg naar mijn paard en die ander toen uiteindelijk ook maar zei zij dat dit niet goed was. Nu vraag ik me dus af hoe doen jullie het? en vooral waarom?
alvast bedankt

poes

Re: uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:36

Als een paard leert om zelf te komen is het lekker makkelijk maar anders ga ik ze gewoon halen hoor...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:44

Mijn paardje en haar zoon staan in principe keurig achter hun draadje te hinniken zodra ze me zien. Dus ik hoef alleen nog maar naar het draadje te lopen en dat open te doen! :D

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 12:11

Ik hoop dat mijne het nog eens leert om te komen :P Maar jullie denken niet dat je verkeerde rangorde schept of zo? ik denk het zelf niet, maar vond het wel vreemd toen die vrouw dat zij.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:15

zou jij altijd braaf naar je ouders toe lopen als je in een veld vol snoepjes mocht lopen? Nee toch? Het is leuk als ze komen, maar als ze niet komen kun je ze gerust gaan halen hoor... Hoe hij vervolgens mee loopt aan het halster en touw bepaald of je paard netjes opgevoed is en respect voor je heeft.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:55

Mijn paard komt meestal naar me toe gelopen. Anders blijft ze staan, en als ik dan naar haar toeloop draait ze zich op een gegeven moment om, naar mij toe. Het gebeurt eigenlijk maar zelden dat ze echt niet wil, en wegloopt.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:20

Mijn paarden komen bijna altijd naar het hek als ze me zien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:55

Het ligt er maar net aan. Als hij met vriendjes staat te doezelen, aan het spelen is of op de grond ligt loop ik naar hem toe, hij komt dan meestal vanzelf wel op me af om me te begroeten. Maar vaak kom ik hem al bij het hek tegen, en in vrijwel alle gevallen steekt hij zelf zijn hoofd netjes in het halster nadat we mekaar even gekriebeld hebben :) Daarna loopt hij netjes mee. Af en toe heeft hij geen zin, alleen maar leuk toch dat hij zich zo vermaakt in de kudde? Al sloft hij ook dan uiteindelijk balend achter me aan richting het hek.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:18

Meestal lopen we naar elkaar toe, soms staat ze bij het hek en soms moet ik haar halen. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:56

Ze staan 24/7 buiten dus eigenlijk komen ze 9 van de 10 keer zelf naar me toe. Mocht het net die ene keer zijn dat ze geen zin hebben, dan haal ik ze gewoon op.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:25

die van ons staan ook 24/7 buiten en ook die komen heel rustig aangewandeld als ik ze kom halen. Ik hoef maar bij het hek te blijven staan. Maar dat ligt echt niet aan de opvoeding in mijn geval. Ze hopen gewoon op wat lekkers :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:29

mijn bijrijdpaard loopt vaak een klein stukje naar me toe en blijft dan stilstaan en kijkt naar me. Dan loop ik gewoon rustig naar hem toe en pak hem, hij is dan gewoon heel braaf. Soms, vaak savonds, komt hij vanzelf naar me toe gedraaft.

Een andere verzorgpony draaft meestal naar me toe en anders moet ik hem gaan halen, maar soms rent ie dan eerst weg en kan ik hem later wel pakken.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:32

Die van mij komt echt niet naar me toe. Ze wil veel liever op het land blijven staan. Alleen als ze de hele dag op de wei heeft gestaan, dan komt ze als ik haar roep. Maar over het algemeen moet ik haar gewoon halen.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:16

Ik sluit me bij bovenstaande post aan ;)

Zeker nu met het lekkere gras en het voorjaarszonnetje kan ik het schudden. Die komen echt niet hoor :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:25

ik laat haar komen. als ze niet komt loop ik er langs. en negeer haar. dan wil je niet weten hoe snel ze bij me is. beledigd en wel... ;)

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:30

Ik roep hem meestal al in de verte.
Ik heb ookaltijd een snoepje in me hand, die geef ik als hij bij me is, zo weet die dat die braaf is ;)