Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dan laat ik haar gewoon zo staan. Het is ook pas half april natuurlijk, het is gewoon zo vroeg warm! Aukelizzy schreef:Ik denk dat je hem met dit weer zo wel weer op de wei kunt zetten hoor, helemaal als hij nog een dikkere vacht heeft. Ze hebben dat wel een natuurlijk zweetdekentje.
Ik heb laatst wel een cooler gekocht voor mijn paard. Als ik met dit warme weer gereden heb spuit ik haar daarna af en vind ik het wel fijn als ze nog even een dekentje op kan. ( helemaal omdat ze best een dunne vacht heeft ) Als ik haar dan deze deken op doe is zij met een kwartiertje droog en gaat absoluut niet zweten. Dus als je wat wilt zou je dat eventueel kunnen overwegen. Als hij droog is moet je de cooler wel weer af doen.
Lies21 schreef:eeuh wat dacht je van eerst dan niet zo veel te verlangen van een pony op leeftijd! Als je paard niet meer zo goed opdroogt zal jij je er als ruiter aan aan moeten passen! Dus rustiger rijden en zorgen dat hij niet (te) nat wordt!
Verder helpt zo'n schuurblokje heel goed tegen overtollig haar. Is zo'n zwart vierkant blokje, kan je bij iedere ruitershop kopen! Verder kan een vitamine spuit ook goed helpen om de vacht te verliezen..... geeft net een extra boost!
Neroo schreef:Voor jou blijkt lezen wel moeilijk ja. Als je je ogen open zou doen zou je gelezen hebben dat Nikki allang zo'n blokje heeft.
Als je niks nuttigs toe hebt te voegen zeg dan gewoon niks!
Nikki, ik denk dat die tip van lekker in het zand laten rollen nog niet zo verkeerd is!
Lies21 schreef:Als je dierenarts kosten moet betalen omdat je paard ziek is ben je verder van huis! Dus neem je verantwoordelijkheid en doe het rustig aan en koop bijvoorbeeld zo'n blokje en vitaminespuit!
Lies21 schreef:@ ellepel
Ik zeg ook niet dat 18 jaar oud is, het is middelbaar!
Tuurlijk zitten er nog veel paarden in de wintervacht, alleen ben je als ruiter verantwoordelijk voor je paard, waarom denk je anders dat mensen hun paarden scheren?
Het lijkt hoog zomer buiten maar de wind kan nog aardig koud zijn soms! Gewoon voor het zekere gaan!
Als je dierenarts kosten moet betalen omdat je paard ziek is ben je verder van huis! Dus neem je verantwoordelijkheid en doe het rustig aan en koop bijvoorbeeld zo'n blokje en vitaminespuit!
patsur schreef:Lies21 schreef:Als je dierenarts kosten moet betalen omdat je paard ziek is ben je verder van huis! Dus neem je verantwoordelijkheid en doe het rustig aan en koop bijvoorbeeld zo'n blokje en vitaminespuit!
Kun je lezen?
TS zegt net dat ze al met een blokje aan de slag is gegaan, vitaminespuit heeft ze al gehad en pony krijgt ook nog lijnzaadolie.