Mijn paard laat ze niet vangen, en verzet geen stap...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Summmer

Mijn paard laat ze niet vangen, en verzet geen stap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 14:01

Hallo allemaal,

nou het zit dus zo:
vroeger toen ik haar pas had ging alles goed,, zeliet zich al supermakkelijk uit wei halen (maar toen was ze nieuw in de kudde en vond ze hetniet zo leuk in de wei
nu: vind ze het zo leuk en zijn haar vriendjes op wei belangrijker voor haar dan ik :(
ze laat zich zowiezo moeilijk vangen.& als ik haar eenmaal heb gevangen,, verzet ze geen stap meer ;(
en ze superbang voor de zweep..
dus iemand tips??

groetjes summer&laudicia
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [i][/i] code verwijderd. Gebruik dit aub alleen om iets te verduidelijken, niet om een hele tekst cursief te plaatsen.

denice

Re: Mijn paard laat ze niet vangen, en verzet geen stap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:04

stukje wei afzetten?

haal haar er ook eens zomaar uit, en belonen. vervelend hoor..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:06

Mijn Sis doet hetzelfde. Wordt er ziek van! Hij loopt wel mee, als ik hem eenmaal gevangen heb.......Maar bij mij komt het door het gras. Hij eet liever gras de luie donder dan met mij mee te gaan!

So0p_

Idd wat denice zegt. Ook gewoon de wei uithalen, belonen, wat wortels/brokjes geven en dan weer terug de wei in zetten ;)
Dat hij niet alleen de wei uit hoeft om te 'werken'.

Blue9

Die van mij houdt me ook wel vaker zo voor de gek ik vind dat als ze je gewoon echt voor de gek houdt je de best eens een tikje mag geven. Als ze bang is voor de zweep, laat iemand met de zweep achter jou en haar lopen?

jennx3lima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:10

Druk vragen en geven zou ik zeggen eens je haar hebt kunnen vangen.
Zo doe ik eht met mijn paard ook, je geeft druk door te trekken aan je
koort en bij elke beweging die ze maakt dat haar voorwaarst zou kunnen
krijgen geef je geen druk en beloon je, als je dat blijft doen zal ze na tijdje
denk van. 'Als ik vooruit ga, gaat mijn baasje niet zo staan trekken.' Misschien
is er geduld voor nodig maar ik doe het in ieder geval bij alle veulens en het werkt!
Veel succes.

Toine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:16

Als mjin paard voor me wegloopt als ik hem probeer te pakken, ga ik meestal een spelletje met hem spelen. Als hij wegrent, ren ik achter hem aan (soort opjagen maar dan als spelletje). Dan kijkt ie me heel dom aan: "Wat ben je aan het doen?" en laat is zich meestal vangen :P

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:30

Toine_ schreef:
Als mjin paard voor me wegloopt als ik hem probeer te pakken, ga ik meestal een spelletje met hem spelen. Als hij wegrent, ren ik achter hem aan (soort opjagen maar dan als spelletje). Dan kijkt ie me heel dom aan: "Wat ben je aan het doen?" en laat is zich meestal vangen :P

Hier ben ik het ook mee eens. dat doe ik ook weleens, en ze komen altijd terug!

En ga eens regelmatig gewoon naar haar toe in de wei, zonder haar mee tenemen maar geef haar iets lekkers.
als beloning dat ze al naar je toekomt.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:40

Marley_ schreef:
Toine_ schreef:

Hier ben ik het ook mee eens. dat doe ik ook weleens, en ze komen altijd terug!

En ga eens regelmatig gewoon naar haar toe in de wei, zonder haar mee tenemen maar geef haar iets lekkers.
als beloning dat ze al naar je toekomt.

Doe ik ook vaak de mijne laat zich soms ook slecht pakken vooral als hij ziet dat ik met zadel en al aan kom terwijl hij toch heel graag ''werkt'' voor me.
Je moet ook zorgen dat jij de eerste ben die weg loop.
Dus komt ze iets lekkers geven aai over haar hoofd en weg lopen.
En als je haar mee krijg zorgen dat de plek waar ze naar toe gaat fijn is, die van mij weten bijvoorbeeld dat er altijd iets lekkers in de voerbak ligt dus ze gaan graag naar binnen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:48

Achter het paard aanlopen , werkt inderdaad ! na een tijdje blijven ze staan en kan je ze vangen (ook niet bij alle paarden hoor !)
ga eens een boek lezen in de weide , zet je op de grond en blijf daar een uurtje .. zodat het paard merkt dat als jij in de weide komt , het ook leuk kan zijn.
Ga eens naar hem toe in de weide , aaien , koekje en weer weg .. Baasje = niet altijd werken =)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:56

inderdaad zoals eerder ook aangegeven. Niet alleen komen als er iets gedaan moet worden. Maar krap de hoeven eens uitof alleen een knuffel en ga dan weer. Ja als je verder weg woon is dat lastiger.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:58

friesiszwart schreef:
inderdaad zoals eerder ook aangegeven. Niet alleen komen als er iets gedaan moet worden. Maar krap de hoeven eens uitof alleen een knuffel en ga dan weer. Ja als je verder weg woon is dat lastiger.

En dat dan uitbouwen door eens te poetsen en weer terug de wei op te zetten. Daarna zal je zien dat het makkelijker gaat, want met jou mee gaan is dan opeens wel leuk! Succes, het blijft een lastig probleem.