Stallen van Damwand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Stallen van Damwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:15

Hallo,

Wij kunnen binnenkort naar ons nieuw huisje, maar nu wouden we daar graag buitenstallen bij bouwen. ( twee/drie stallen met een berging)
Nu wouden wij dit op een relatief goedkope manier proberen omdat we natuurlijk nog veel meer aan het zelf huis moeten verbouwen.
onze bedoeling was om van damwand platen en steenschotten een stal neer te zetten, maar ja het oog wil soms ook weleens wat.
nu is mijn vraag aan jullie, "hebben jullie misschien voorbeelden van jullie zelfgemaakte stallen, het liefst met foto's zodat wij een beetje een indruk kunnen krijgen hoe dit er dan uit komt te zien, ( mag trouwens ook helemaal zelf gemaakt zijn van hout of gemetseld) ook zou ik ongeveer willen weten wat jullie er voor uit hebben gegeven.

Heb heel bokt en google al afgespeurd en bij bokt krijg ik de foto's niet in beeld omdat ze waarschijnlijk van mijn album zijn afgehaald en op google krijg ik de hele tijd foto's van de proffesionele stallenbouwers.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor ideeën.

P.S. Ik wil geen informatie over stallenbouwers van het internet zoals uwstal.nl en andere, alleen van de echte doe het zelfers. We zijn namelijk ook al weken op het internet zelf aan het kijken maar ik denk toch dat we goedkoper zijn om er zelf een neer te zetten.
Laatst bijgewerkt door deflin op 19-04-09 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Re: Stallen van Damwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:18

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:20

Oh vergeten te zeggen dat het om buitenstallen gaat zal het er nog even bij in zetten(@ Joltsje bedankt voor je reactie)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:48

De weide waar wij staan heeft aangrenzend ook een damwand stalling. Het ziet er gewoon netjes uit maar waar de meesten geen rekening mee houden (onze staleigenaar gelukkig wel) is, dat als je het dak ook van damwand delen maakt, dat je dan te maken krijgt met condensdruppels. Voor het dak zou ik dus golfplaten gebruiken. (als je op de foto klikt wordt hij groter)
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:54

WIj hebben een sleepstal gemaakt dit jaar met damwand-platen. Zie http://www.levendehave.nl en dan bij sleepstallen onderaan. Daar staan foto's van de stal. Hier kan je ook de bouwtekeningen aanvragen, alleen zijn die voor formaat schaap. Wij hebben ze aangepast alleen zijn de tekeningen verregent.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 19-04-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:56

@ Deaglán. okee ziet er netjes uit.
bedankt voor die goede tip met de condensdruppels, had ik anders ook niet geweten.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:58

Of van sandwichpanelen, in de zomer koel en winter warm.
Op het dak lichte dakplaten, je kunt in de sandwichpanelen simpel luiken maken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:59

quintusgl schreef:
WIj hebben een sleepstal gemaakt dit jaar met damwand-platen. Zie http://www.levendehave.nl en dan bij sleepstallen onderaan. Daar staan foto's van de stal. Hier kan je ook de bouwtekeningen aanvragen, alleen zijn die voor formaat schaap. Wij hebben ze aangepast alleen zijn de tekeningen verregent.

okee, maar volgens mij is dit meer het idee van een schuilstal, of heb ik het mis?
ziet er wel goed uit trouwens

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:01

klopt, alleen kan je er ook een grotere van maken of een dichte. Wij hebben gekozen om hem open te houden omdat ie bij ons idd moet fungeren als schuilstal. O ja, kosten van onze stal, incl metaal, dakplaten, hout en eiken-damwandplaten vd bodem was: € 800,- ongeveer.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 14:05

sab1959 schreef:

*was zoeken op google :) *

oh die zijn idd ook wel heel erg handig, gelijk isolerend. Hebben jullie daar de stallen ook van gemaakt? ( voorbeeld )

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:53

Ik heb foto's van mijn inloopstal en schuur. Deze zijn beide gemaakt van steenschotten. Het voldoet prima.....
Het oog wilt ook wat is logisch, steenschotten kun je in alle kleuren verven, olien of gewoon puur laten.

Ik stuur ze wel even naar je toe.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:03

deflin schreef:
sab1959 schreef:

*was zoeken op google :) *

oh die zijn idd ook wel heel erg handig, gelijk isolerend. Hebben jullie daar de stallen ook van gemaakt? ( voorbeeld )

Neen zelf geen stallen ervan, maar ken wel mensen, zijn ook 2de hands verkrijgbaar in diktes en makkelijk te verwerken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 12:38

Neen zelf geen stallen ervan, maar ken wel mensen, zijn ook 2de hands verkrijgbaar in diktes en makkelijk te verwerken.[/quote]

Ja dat had ik gezien, ( verslaafd aan marktplaats :D )
zou je misschien ook een foto bij die mensen kunnen maken zodat wij een beejte kunnen zien hoe de constructie inmekaar is gezet en waartegenaan en hoe ze de deuren erin hebben gemaakt. en hebben ze de binnenkant ook nog afgewerkt met iets anders of alleen die platen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:00

hebben hier ook zelf stal van damwandplaten gemaakt.
ga foto's voor je zoeken

foto gevonden heb er eventueel wel meer voor je maar dit geeft al een beeld
Afbeelding
buitenkant is dus damwandplaat dak is golfplaat binnenkant van de stal dus eigenlijk andre kant van damwandplaat is bekleed met hout. hier zitten 2 stallen in met een looppad van 2 meter tussen de stallen(ruimte van de deuren is ook de ruimte van het tussenpad)
Laatst bijgewerkt door ikke20 op 20-04-09 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:08

Mijn vriend en ik hebben zelf mijn stal ontworpen en gebouwd. Het is een ruime stal met een zadelkamertje ernaast. Tussen de zadelkamer en de stal zit alleen een schot wat zorgt voor nog meer idee van ruimte

Afbeelding

Ik heb alleen een foto van toen het nog in aanbouw was. Als je interesse hebt wil ik wel nieuwe fotos maken, en ik heb ook nog bouwtekeningen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:10

ook ik heb een ( schuil) stal van damwand
heb bij runningkawa thuis gekeken hoe hun het hadden en een soortgelijke stal nagemaakt
foto`s staan in profiel

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:19

Wij hebben 3 jaar geleden zelf een stal gebouwd. Wel van hout. Maar platen op het dak. Besteld bij Huisman.
Eerst hadden we Bitumen platen op het dak maar dat was echt waardeloos. Dit hebben we er vorig jaar afgesloopt en golfplaten er op gedaan.
Als je wil kan ik morgen wel foto's voor je maken.
Stal heeft me denk ik ondertussen wel zo'n 1500 euro gekost.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:20

de mijne ook, damwand plaat is ook niet heel goedkoop, binnenwerk heb ik tuinpalen van gamma gehaald, bij houthandel rekenden ze me 1750- voor alleen het binnenwerk
vond ik toch net te duur

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:24

Ik heb de houten platen ook bij Huisman besteld. was daar iets van 20,- voor platen van 22 mm dik. De balken heb ik tweedehands. Zijn wel binnenbalken maar die had ik voor 200,-
Poeren hadden we nog wel.

Idd. damwand kost iets maar dan heb je ook wat. Had ik gelijk moeten doen voor het dak.....
Nou voor 1750 kan je em net zo goed ergens bestellen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:37

Maar als je hem besteld heb je hem natuurlijk niet precies zo als je wilt. Dat is het voordeel als je het zelf maakt.

Een goede optie is inderdaad om zoveel mogelijk materialen tweede hands of op van die slopen te halen. Daar hebben wij ook heel veel gehaalt.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:38

Krips schreef:
Maar als je hem besteld heb je hem natuurlijk niet precies zo als je wilt. Dat is het voordeel als je het zelf maakt.

.

Dat is natuurlijk onzin. Als je maar betaald valt er gerust van alles te regelen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:40

als ik hem wilde bestellen was ik voor de afmetingen ( bijna 6 x 3 meter) die ik nu heb wel het dubbele kwijt hoor
maar nu ik het met schuttingpsalen gemaakt hebt, ben ik goedkoper uit, heb hem zoals ik wil en staat het ook stevig

die 1750- waren bij een houthandelaar, met duur hout en alles op maat gezaagd al

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:44

Mijn idee was het beste uit te voeren door het zelf te doen. De TS zegt ook dat het niet teveel mag kosten. Mijn idee zou niet kant en klaar te bestellen zijn.

Sorry als ik 'onzin' praat ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:52

meer foto's zijn altijd welkom. kan ik een beetje meer ideeën krijgen, maar komen al hele leuke dingen voorbij hoor.

We hebben wel kant en klare stallen bekeken maar voor wat wij leuk vonden betaal je 8000 exl transport en plaatsen. en we zijn zelf aan het kijken geweest en aan het rekenen en dan wel alles tweede hands maar dan heb je precies dezelfde voor 4000,- nou dat is toch wel een bijhoorlijk verschil vindt ik zelf. maar ja dan moet je hem nog wel zelf even inelkaar timmeren ( wat overigens geen probleem is) Maar aangezien we ook nog meer aan het huis moeten verbouwen kan dat eigenlijk niet direct uit en ben wel stallen nodig.

@ ikke20: ja mag nog wel wat meer foto's. maar volgens mij is die van jullie meer een schuur met binnenstallen of heb ik dat verkeerd.

@ krips: erg knap gedaan hoor mag ook wel meer foto's en die bouwtekening zou ook wel handig zijn ( als je die wilt sturen tenminste)
mag wel via pb.

heeft verder niemand meer ervaring met die sandwichplaten? vindt ze eigenlijk wel een goed idee, vooral omdat ze direct isolerend zijn.

Sorry dat ik zo'n zeurderd ben hoor, maar vindt het wel fijn om me zo te kunnen oriënteren over hoe we ze nou echt willen hebben.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:55

minkie schreef:
Wij hebben 3 jaar geleden zelf een stal gebouwd. Wel van hout. Maar platen op het dak. Besteld bij Huisman.
Eerst hadden we Bitumen platen op het dak maar dat was echt waardeloos. Dit hebben we er vorig jaar afgesloopt en golfplaten er op gedaan.
Als je wil kan ik morgen wel foto's voor je maken.
Stal heeft me denk ik ondertussen wel zo'n 1500 euro gekost.

ja je mag me wel foto's sturen. mag ook wel via pb hoor.