Paarden en Berenklauw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emma_rico

Paarden en Berenklauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:11

hej wij hebben hier in de buurt een heel leuk bospad, maar in de zomer staat daar dus heel veel berenklauw maar mijn vraag was dus of iemand weet of paarden ook tegen berenklauw kunnen. Dan bedoel ik gewoon van als ze er langs lopen en het per ongeluk aanraken met hun benen ofzo.

Dus mijn vraag:

Kan een paard ertegen als hij per ongeluk met z'n been tegen berenklauw aankomt?

Alvast bedankt :D

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:33

Je moet natuurlijk wel weten om welke Berenklauw het gaat de Reuzenberenklauw is die nare Kan tot een meter of vijf hoog worden). Die heeft vlekjes op de stengel. De gewone Berenklauw heeft die vlekjes niet en wordt maar een meter of twee hoog.
Misschien kun je deze link eens doorlezen Best een beetje overdreven, maar het verschil tussen de gewone berenklauw en de reuzenberenklauw is wel duidelijk gemaakt.

Mri

Re: Paarden en Berenklauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:48

mijn paard is soms als de dood voor berenklauw, liefste springt hij een meter opzij terwijl hij er andere keren normaal langs loopt.

Maar of het nou is dat hij zichooit pijn heeft gedaan aan berenklauw, of dat er kabouters onder verstopt zitten..... ik weet het niet.

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:31

Oke ik ga even die link door lezen maar alvast bedankt

nog meer mensen die misschien een antwoord weten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:34