Steentjes in voerbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Steentjes in voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 20:21

Er lagen vandaag 3 steentjes in de voerbak van mijn paard. Na lang nadenken heb ik een tijd geleden de muesli die ik buiten had laten vallen terug in een emmer gedaan, en er later niet meer aan gedacht dit weg te gooien.

Nu heeft hij het -gelukkig- wel laten liggen. Moet ik me zorgen maken? Ik heb de muesli nog eens nagekeken op steentjes o.i.d. maar kon niets vinden. Ik schrok me echt rot... is dit terecht of sorteert hij dus echt alles uit? Mag niet nog eens gebeuren...

friesiszwart

Re: Steentjes in voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:19

Je hoort er natuurlijk op te letten dat er geen stenen tussen het voer kan komen. Daarbij denk ik dat je paard ook wel op zal letten tijdens het eten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:47

Wat denk je dat er gebeurt als een paard in de weide eet.... Daar kan ook vanalles op de grond liggen. paarden hebben heel gevoelige lippen en zoeken echt minutieus uit wat er wel en niet naar binnen gaat.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 07:18

Ja, inderdaad, heb ik ook al aan gedacht, maar omdat hij zo gulzig eet zou je het bijna in twijfel trekken... :o
Gelukkig maar dan.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:26

sommige pony's kunnen zelfs brokken en muesli van elkaar scheiden ;) Maar ik snap wel dat je schrok, zou ik ook doen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:36

Heb hier ook weleens een steentje in de voerbak gevonden en dat kan alleen in het voer hebben gezeten, want heb alles afgesloten en naar mijn weten kunnen steentjes nog steeds niet vliegen...
Ik zou me er niet druk over maken, want een paard laat zo'n steentje wel vallen als het toch per ongeluk zou worden opgenomen in de mond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:30

In het ergste geval kost het je paard een kies, maar over het algemeen 'vissen' ze stenen en ander ongerief er echt wel tussen uit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:32

En slikken ze het wel door, dan komt het via de achteruitgang gewoon weer naar buiten ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:15

zou me er niet te druk om maken, paarden letten goed op wat ze eten dus laten ze vaak de dingen die er niet tussen horen wel liggen en anders komt het er vanzelf weer uit.