paard tussen de koeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjar

paard tussen de koeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:16

Mijn pony staat op een koeienboerderij. Niets mis mee in mijn ogen. Maar sommige mensen denken er anders over hoorde ik laatst.. Wat vinden jullie er nou van.
Paarden tussen hun soort genoten of niet?

Anoniem

Re: paard tussen de koeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:17

waar mijn paard vandaan komt was een koeienboer maar die verhandelde ook paarden, in de ene wei stonden koeien, in de andere paarden

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:21

Staat ze als enige tussen alleen maar koeien?

Dat vind ik wel erg sneu.. Koeien zijn geen paarden, en paarden hebben paarden nodig om mee samen te leven.

Hoe het 'mesttechnisch' zit, om het zo maar te zetten, heb ik geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat het ivm verschillende ontwormingen en wormen (?) ook niet optimaal is.. Maar daar heb ik geen verstand van

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:26

ik zou het persoonlijk zelf niet doen,
omdat wij eerder ook pony's hadden en één daarvan gekocht die ook in de wei met koeien stonden en die is bijna helemaal kaal geschuurd van de schurft, je krijgt snel ziektes met koeien in de buurt,
en de kans op wormen is sneller,

het is niet erg een koe naast de wei te zetten van het paard, maar erin lijkt me niet verstandig, maarja is ook ieders keus, ik weet wat er kan gebeuren :P,
misschien dat ik het daarom niet zal doen,

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:34

Ze staat samen met nog 1 andere pony bij de koeien in een aparte wei. Qua ontwormen en ziektes houden we het goed bij.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:36

Onze 2 paarden hebben ook een tijdje tussen koeien gegaan. Wij hebben er nooit problemen mee gehad. 1 van de merries zag ze uiteindelijk gewoon als haar eigen kudde en liep er altijd bij. Ook hebben we nooit schurft of iets van wormen er door gehad. Als je alles netjes bij houd kan het gewoon :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:05

Opletten dat de paarden niet achter de koeien gaan jagen, verder geen probleem lijkt mij. Echter staat je paard dan ook achter prikkeldraad??? Dan zou ik dat niet willen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:12

Ze staan in aparte weiden en nee ze staan niet achter prikkeldraad maar gewoon achter een stroom draadje.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:19

onze paarden staan op een aparte wei, wel naast de koeienweide. Er is contact met de koeien, onze quarter staan soms te smoezen met een koe over de draad heen. We hebben nog nooit problemen gehad met schurft en wormen. de koeien zitten ook de eerste maand op de paardenweide om het jonge gras af te eten. De redenen voor ons om ze niet samen te laten is dat de koeienweide zeer groot is met sterk gras, en volledig omheind met prikkeldraad. Onze haflingers mogen dat sterke gras niet eten (hoefbevangenheid enzo).
Als er nog een paardje bij staat zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Iemand in onze straat heeft trouwens al zij paarden met veulens en koeien samen lopen en dat gaat heel goed...