ik wil ze gaan gebruiken in onze paddock, maar heb ze dus nog niet liggen. Belangrijk is goede drainage er onder en dat je het zand goed schoon houd. Liefst ook aangelegd met afschot (scheef aflopend) Instructies voor aanleg vind je op de site van HIT-actief.
Je kunt ook bestraatte paddockjes nemen. En dan de bestrating schuin leggen zodat het water er goed af loopt. Vooral bij een klein paddockje, waar eigenlijk geen ruimte is om te rollen is dat een relatief goedkope en duurzame oplossing. Die roosters kunnen verstoppen en dan wordt het nog prutterig. Heb dat gezien bij Stal Mansour in Arnhem. Door het vele plassen ging het ook erg stinken. Mijn schoenen stonken een uur in de wind naar paardenpies toen ik daar de HIT-actiefstal uit kwam na een rondleiding. Als je buiten bestraat plassen ze in je stal in het strooisel en heb je daar minder overlast van.
Een gewone ruime zandpaddock, bak of wei waar ze elke dag meerdere uren lekker (samen) kunnen rollen, spelen en rennen is natuurlijk wel belangrijk.