Als dit niet klopt, tip gerust een mod

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niks gevonden.
Laat ik even uitleggen waar het over gaat.
Sinds kort rijd ik een paard dat op een nieuwe stal staat.
In februarie is daar een bak aangelegd van (zee/duin?)zand.
Tot vorige week heeft er af en toe maar 1 paard in gereden en heeft het dus niet de kans gehad om lekker aangedrukt te worden.
In het begin is er een paar keer zo'n trilmachine overheen gegaan om het aan te drukken,
maar het wil nog niet echt stivig worden. De bak is ontzettend mul en zwaar en na het rijden zit het vol met diepe kuilen.
Aan de stal moet nog een aantal dingen gebeuren die voor gaan, zoals een hek om het weilandje.
Maar zodra daar tijd voor is komen er sproeiers. Dat zal over zo'n 2 weken zijn.
Maar nu is mijn vraag, hoe lang duurt het ongeveer(!) tot zo'n bak goed is en beter berijdbaar is.
Er wordt nu regelmatig in gereden, niet te fanatiek en ook niet lang aangezien dat natuurlijk niet goed is voor de pezen en benen.
Ook is het erg vermoeiend voor de paarden. Kan dit echt een jaar duren? Of is dit wel in een paar maanden goed?
Voorlopig is buitenrijden nog geen optie aangezien ik het paard eerst beter wil leren kennen en dit natuurlijk ook een nieuwe omgeving is voor het paard.
Sorry als het een onduidelijk verhaal is. Ik ben nogal een warhoofd.