Ik heb een vraag die misschien heel stom overkomt maar ik hoop toch op jullie reacties!
Sinds een jaar of 15 woon ik in Nederland, maar ik heb in deze tijd door studie, geld en tijdgebrek nooit kunnen paardrijden sinds ik hier woon omdat dat te duur was. Daarvóór heb ik in het buitenland wel een jaar of 10 gereden, maar alleen op paarden, nooit op pony's.
Nu heb ik een baan en ook nog voldoende tijd en kan ik dus eindelijk mijn droomwens laten uitkomen en een pony/paard kopen (yessssssss!!!)
. Mijn man is al overstag! Natuurlijk ben ik hartstikke in de wolken en helemaal blij, alleen loop ik tegen een paar praktische vragen aan, omdat hier in NL de zaken wel wat anders (en beter) geregeld zijn dan in Afrika waar ik dus voorheen woonde. Ik hoop dat jullie mijn vragen (die in sommige gevallen misschien heel suf zijn
) kunnen en willen beantwoorden.Voor mij is het alleen de bedoeling lekker recreatief (buiten) te gaan rijden, dus beslist geen wedstrijden, dressuur en dat soort zaken. Ik zoek dus een eenvoudige pony of paard. Omdat ik helemaal verliefd ben op het uiterlijk van de Haflinger zou ik eigenlijk het liefst een haflinger hebben. Alleen vraag ik me dus af of ik daar niet te groot voor ben (??). Ik ben 1.72 meter en weeg 62 kg. Wat voor stokmaat moet ik minimaal aan denken? Kan ik überhaupt op een pony?
Verder heb ik begrepen dat ik voor stalling ongeveer 200 euro p.m. moet rekenen. Wat is voor dat bedrag gebruikelijk dat bij de prijs inbegrepen zit?
Ohja, ik heb (gelukkig) wel al een paar mensen in mijn omgeving die veel verstand van zaken hebben, dus wanneer ik zo ver ben dat ik ga kijken voor een mogelijke koop zullen zij mij helpen daarbij. Maar: alle tips zijn natuurlijk heel erg welkom!
Vast bedankt!
PS: natuurlijk post ik hier een fotootje als het eenmaal zo ver is

) Bij ons staat er een vrouw op stal die ook heel lang niet meer had gereden (en wat ze had gedaan was alleen maar buitenritten, nooit les gehad) en zij kocht een fries veulen, ze wilde wel les nemen maar toen ze het beesje nog geen jaar had werd ze zwanger, dus geen les, toen ze bevallen was begon ze met lessen, maar een half jaar later was ze weer zwanger, ze is nu in Februari bevallen en dit jaar moet het paard ingereden worden, maar ze kan zelf niet rijden
.
Daar is de grond duurder en daardoor ook de stalling.
Je kunt misschien via Bokt of een andere site, of via een manege in de buurt, wat mensen met eigen paard aanspreken die bij jou in de buurt wonen.
) en Zimbabwe. De langste periode heb ik in Mozambique doorgebracht. Je mag me natuurlijk mailen! (