paard staat 's ochtends op (gedeeltelijk) kale vloer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

paard staat 's ochtends op (gedeeltelijk) kale vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 07:04

Mijn paard is recentelijk verhuisd naar een nieuwe stal. Hier wordt heel goed voor hem gezorgd. Ze worden iedere dag gemest en opgestrooid (ik heb overigens nogal een viezerik en daarbij mag hij graag een strootje knagen). Enige waar ik mijn nogal druk om maak is dat hij iedere ochtend in het midden van zijn box op de koude vloer staat. Nu heb ik geen idee in hoeverre dit slecht (of niet) is voor een paard, en of ik mij voor niets druk lig te maken.

Maartje_M

Re: paard staat 's ochtends op (gedeeltelijk) kale vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:13

Mijn vzpony staat in de ochtend ook altijd op een bijna lege vloer, maar daar liggen wel van die matten in de stallen. Zij heeft er namelijk ook nogal een handje van haar stal helemaal leeg te eten, dus ze krijgt gewoon ook geen stal vol.
Ik zou me, als ik jou was, er niet te druk om maken. Denk dus neit dat het zo veel kwaad kan :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:19

@TS: ik zou me geen zorgen maken...
als je paard 24/7 buiten zo staan zou hij ook geen stro oid onder zich hebben.
het enige wat wel een probleem zou kunnen zijn is als je paard veel/lang gaat liggen dat hij koud wordt, maar zolang hij er staat, en af en toe ligt is er niets aan de hand

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 07:29

Oké, dat stelt gerust... :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:33

Mijn paard stond ook altijd redelijk kaal (stro-eet-monster) en die had ook nergens last van. Ook niet van kale plekken of kou bijvoorbeeld, want ze ging gerust liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:37

Over het op de kale vloer staan zal ik me niet al te veel zorgen maken.

Wel zou ik even na gaan of hij meer dan genoeg hooi krijgt en of dat misschien de reden is dat hij op stro over gaat en zoveel leeg heeft.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:40

Kan geen kwaad hoor :) Die van mij vreet echt al jaren heel zijn box leeg s nachts en behalve dat het een grote pisvlek is, heeft hij nergens last van.

Check inderdaad wel even of hij genoeg ruwvoer krijgt, zeker omdat hij het blijkbaar op zijn vorige stal niet deed. Die van mij doet het al heel zijn leven, en zelfs nu: hij staat hele dagen op een vol land met onbeperkt hooi en toch s nachts zijn stal leeg eten.. stro is blijkbaar erg lekker..

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 07:43

@Judith: ik heb een onverzadigbaar paard. Hij eet écht altijd. :D

@ Marieke: op zijn vorige stal werd er één keer in de week gemest, en ze kregen meer stro. Ook daar was hij altijd aan het eten.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:40

@Dorothea: dan zou ik mij niet zo'n zorgen maken, het leek waarschijnlijk op de vorige stal dat hij minder at, maar als ik het zo lees valt dat wel mee :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:00

van een kale betonbodem kunnen ze kale plekken en wondjes op hun hakken krijgen. Met rubbermatten (gewone dichte voldoen prima) kun je kou en kale plekken al een heel stuk verminderen.

Wij hebben ook matten onder het strooisel liggen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:03

Ik heb 3 paarden en 2 van de 3 hebben 's ochtends nog meer dan genoeg stro liggen maar de grootste van de hoop eet echt haar stal volledig leeg! Er ligt echt een grote hoop stro in haar stal, ze krijgt een halve bot hooi, staat overdag buiten en 4 uur op de weide én ze krijgt nog eens extra voer bij. Dus eigelijk genoeg te eten, ook volgens de dierenarts, maar toch vind ze haar stro heel lekker :D

cvanroekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:20

Mijn paard doet dat ook, kan er wel wat vaker nieuwe bij doen maar dan eet hij dat ook weer op. Bereik er dus niks mee. Vond het eerst wel raar maar nu stoor ik me er niet meer aan. zo is ze nu eenmaal

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:54

Een van mijn paarden kiept alles achter tegen de muur en gaat dan zelf op het beton liggen dus zo vervelend zullen ze het wel niet vinden :+

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:28

Hahaha :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:49

Urielle schreef:
Een van mijn paarden kiept alles achter tegen de muur en gaat dan zelf op het beton liggen dus zo vervelend zullen ze het wel niet vinden :+

dat doet die van mij dus ook, ze hebben altijd een hoop stro tot hun oksels, maar als ik smorgens kom dan ligt alles maar dan ook echt alles achterin geschopt en staat ze op het beton, en als ik het weer netjes terug schep dan schopt ze het waar ik bij sta weer naar achter. kan er net zo goed niks in leggen :P