Weide met afval, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Weide met afval, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:25

hey

Mijn verzorgpaardje staat op een weide langs de straat. Elke dag zit het weer helemaal vol met afval
van de mensen die er langs lopen en die er wonen. bv: Blikjes, papieren, pillendoosjes, snoep papier, bloemen...

Ze gooien ook telkens eten in de wei zoals: rotte appelen, worst :? , chocolade,...
(Er liggen zelfs stenen in de wei, waarschijnelijk van te gooien) :(

Nu vroeg ik me af,
hebben jullie ook al zoiets aan de hand gehad?
en hoe is het opgelost?

Ze hebben andere weides, maar dit is de soort 'zand' weide voor 's avonds.

Alvast bedankt!

Denise

Re: Weide met afval, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:27

Nepcamera's ophangen en dan een groot bord dat mensen wijst op de videobewaking? Wie weet schrikt dat er al een hoop af.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:27

misschien wilt de gemeente een vuilnisbak plaatsen of zon blikvanger?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:29

linsim26 schreef:
misschien wilt de gemeente een vuilnisbak plaatsen of zon blikvanger?

Er staat een vuilbak iets verder ;)

Denise schreef:
Nepcamera's ophangen en dan een groot bord dat mensen wijst op de videobewaking? Wie weet schrikt dat er al een hoop af.

Is al een goed idee, maar ik denk niet dat ze er schrik van zoude hebben ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:50

Ik zou een zelf vuilnisbak neerzetten.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:23

friesiszwart schreef:
Ik zou een zelf vuilnisbak neerzetten.

Er staat ene, maar ze zijn te lui het erin te gooien

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:25

Ja, maar die staat iets verderop zeg je.
Zoals je zelf al aangeeft zijn mensen erg lui; zet daarom een vuilnisbak pal voor de plek waar ze het zo vervuilen.
Verder kun je misschien een draad spannen zodat de pony's niet bij het fietspad kunnen komen? Dan wordt het iets minder leuk om er iets naar te gooien en krijgen de pony's in elk geval minder rotzooi binnen.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:29

Jeetje....
Waarschijnlijk kom je hier niet vanaf. En zul je zelf actie moeten gaan ondernemen door je paarden te beschermen.
Mensen zijn tegenwoordig lui, zien niet in wat nodig is om de wereld wat schoon te houden. Er staat zelfs een afvalemmer in de buurt......en nog zo doen. Dan weet je genoeg.

Erg vervelend is het wel, want een stuk zandgrond voor paarden is altijd wenselijk om erbij te hebben.

Succes met oplossingen zoeken, zal niet mee vallen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:31

ja eigelijk staat de vuilbak recht voor de weide ,aan de korte zijde van de weide eigelijk, en langs de weide is een gras stuk, en aan gebrek aan een fietspad lopen ze daarop.

Maar ook de kinderen uit die buurt rijden met hun fiets naar daar en geven die 'eten'.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:34

Misschien kun je op de computer een leuke tekst maken deze lamineren en aan het draad maken met het verzoek of mensen hun rommel in de prullenbak willen gooien en verder niet willen voeren want dat dat niet goed is voor het paard.
Om de 10 meter een kaartje hangen en hopen dat het beter gaat.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:35

WilmaW schreef:
Misschien kun je op de computer een leuke tekst maken deze lamineren en aan het draad maken met het verzoek of mensen hun rommel in de prullenbak willen gooien en verder niet willen voeren want dat dat niet goed is voor het paard.
Om de 10 meter een kaartje hangen en hopen dat het beter gaat.

Ja ik was al van plan een paar bordjes te hangen, maar aangezien kleine kinderen ook komen naar de wei,
zal het misschien toch niet helpen. thx voor de tip :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:40

Bordjes hielpen bij mij niet.. die werden er zo weer afgesloopt. Gelukkig wel een paar keer gezien en die kinderen er op aan gesproken en een paar ouders (die net deden of dat ze het niet zagen).. Maar ik vind nog steeds dagelijks spullen in mijn wei die er niet horen, daarom toch altijd een dagelijkse wei- onderzoek ronde en die mensen die er omheen wonen er op wijzen dat ze niks te eten mogen (nee mevrouw, boterhammen met hagelslag zijn niet goed voor paarden, nee meneer een cracker met kaas is niet goed voor ze). Vaak zijn de omliggen wonende mensen het ergst... die vinden het leuk om hun afval te lozen bij de paardjes want die eten het toch wel.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:46

xmarliez schreef:
Bordjes hielpen bij mij niet.. die werden er zo weer afgesloopt. Gelukkig wel een paar keer gezien en die kinderen er op aan gesproken en een paar ouders (die net deden of dat ze het niet zagen).. Maar ik vind nog steeds dagelijks spullen in mijn wei die er niet horen, daarom toch altijd een dagelijkse wei- onderzoek ronde en die mensen die er omheen wonen er op wijzen dat ze niks te eten mogen (nee mevrouw, boterhammen met hagelslag zijn niet goed voor paarden, nee meneer een cracker met kaas is niet goed voor ze). Vaak zijn de omliggen wonende mensen het ergst... die vinden het leuk om hun afval te lozen bij de paardjes want die eten het toch wel.

haha! Ja zo is het idd! De buren hadden paasbloemen in de weide gegooid. Ongeloofelijk hoe mensen kunnen zijn.
Maar dagelijks al die rommel opruimen is niet echt geweldig hé :(:)