Baal stro in de wei leggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Baal stro in de wei leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:02

Wij hebben een grote wei, helaas is deze nogal verwaarloosd geweest en hebben we het in de winter moeten maaien, al het onkruid er uit moeten steken en staat er dus momenteel (nog) niet veel gras op de weide. Ze hebben wel te eten, maar het is nog een beetje kort.

Nu hadden wij naast de wei een strobaal staan. Gisteravond heeft een van de paarden de strobaal de wei in gesleept. (er staat stroom op, maar ze zijn soms heel handig :+ ). Ik heb er even bij staan kijken en ze zijn veel langer bezig met de strobaal als met een normale hooi voerbeurt. Met een baal hooi doen ze zo'n twee uur, terwijl de baal stro nu nog niet op is. Is het misschien iets op een baal stro op de weide te gooien zodat ze daar op kunnen knabbelen en mee bezig kunnen zijn? Onbeperkt hooi gaat helaas niet omdat we er twee hebben die blijven eten.. :\ Ze krijgen 3 voerbeurten en ongeveer een half pak hooi per voerbeurt, dus ongeveer 10 kilo per paard. (voor kleine friesjes van +/- 1,60) Ze komen dus niets tekort.

Edit : Ze staan 24/7 op de weide :)

8nnemiek

Re: Baal stro in de wei leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:17

Ik voer ook wel eens stro bij, als het hooi te voedingsrijk is.
Het is lekker ruw, met weinig voeding, goed voor de spijsvertering.. En wat minder lekker waardoor ze er langer mee doen.
Maar je moet wel oppassen dat er niet eentje van blijft eten, want 10 kilo stro naar binnen werken in een dag is niet erg gezond, dat kan een verstopping veroorzaken.

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:15

dat gebeurt hier ook. kan prima

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:20

Mijn paarden peuteren elk strootje eruit en zullen dat écht niet opeten als ik wat stro door het hooi meng. In de HIT actiefstallen zie je dat er ook ook stro bijgevoerd wordt dus de meeste paarden eten dat dus wel.