Ervaringen katoenen Muzzle Mondkorf van huppa?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Ervaringen katoenen Muzzle Mondkorf van huppa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:10

Iemand ervaringen ermee? Mijn pony (Arabier) staat nu in zijn eentje op stal, nu de rest buiten staat. Hij kan het fructaan namelijk niet aan wat nu in het gras zit, nu was ik aan het rondkijken of ik ergens graaskorven kon vinden, zodat hij toch naar buiten kan.

Mijn oog viel op deze korf:
http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... &Itemid=54
En deze:
http://www.marktplaza.nl/GRAASKORF-NYLON-7859824.php

Mijn eisen zijn:
-Niet af te krijgen (meneer is nogal nerveus, dus zal eerst verwoedde pogingen doen om hem af te krijgen)
-Schuurt niet
-Niet te prijzig (weet niet zeker of dit de oplossing is, dus wil er niet teveel geld aan kwijt zijn)

Overige suggesties mogen ook!
Laatst bijgewerkt door Judje op 10-04-09 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caplsock uit titel verwijderd. Dit staat schreeuwerig en is daarom niet toegestaan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:12

ik heb die uit je onderste link gehad voor mijn vreetgrage pony, deze schuurde wel enigszins onder haar kaken, zodat er een klein stukje haarloze huid ontstond, maar niet open. Dit zou je misschien kunnen oplossen met een stukje bont ertussen, maar hierdoor wordt de omvang van de graaskorf natuurlijk ook kleiner.

Ze heeft hem nooit afgekregen, ondanks enkele pogingen, en kon er gewoon mee drinken en (mondjesmaat) gras mee eten.

Mayflower_

Re: Ervaringen KATOENEN MUZZLE MONDKORF van huppa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:14

Die van Huppa heb ik een jaar of 2 geleden gekocht nog voor mijn vreetgrage Fries, die dik werd van lucht. Hij schuurt niet, beest kon toch wat eten, drinken en heeft hem er ook niet afgekregen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:23

Kunnen ze ook nog eten als het gras kort is? Mijn merrie is ook veel te dik. Ze staat de hele dag buiten op een weitje dat zo goed als kaal is. Krijgt 2x per dag een handje brok en wat hooi voor de avond en nacht. Maar ze blijft stuitervet. Door een blessure mag er verder niets mee gedaan worden. Ik vraag me nu af of zo'n korf een optie is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:41

@ sifra01: De beste oplossing is imo nog steeds een zo kaal mogelijk weitje, waarbij je dan zorgt dat ze wel voldoende niet-dikmakend ruwvoer heeft (goed droog, langstengelig hooi). Je schrijft dat ze nu al op een kaal stuk staat? Is dat niet voldoende om haar te laten afvallen dan?

Met zo'n korf kunnen ze nog steeds eten, alleen veel minder. Ik geloof zo'n 25% van wat ze normaal binnen zouden krijgen, wordt er beloofd. Juist kort gras steekt als het goed is door het gat heen, langer gras slaat mss dubbel en dan kunnen ze er niet bij. Drinken gaat ook zonder problemen.

Evt kun je de brok ook nog weghalen? 2 keer een handje is niet veel, maar aangezien ze toch "helemaal" stilstaat heeft ze het ook niet echt nodig als ze wel goed ruwvoer krijgt....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:49

@Rijerijerije Ze krijgt die brok nog, omdat ze anders helemaal flipt als de rest gevoerd wordt (ze staat op een pensionstal). Het lijkt echt wel of ze van lucht dik wordt. Andere jaren hadden we daar ook wel last van met haar, maar toen was ze vol in training en dus makkelijker onder controle te houden.
Mijn ervaring is wel dat ze ook van een relatief kaal stuk nog aardig wat weg kunnen eten, vandaar dat ik het eens met zo'n korf wilde proberen. Op stal voeren ze kuil en hooi. Mijn paard krijgt uiteraard alleen nog hooi, zodra ze op stal komt heel beperkt en ik geef 's avonds later nog wat. Eerder kreeg ze onbeperkt zolang ze op stal stond (avond en nacht), maar dat werkt dus niet, ik zie haar groeien bij wijze van. Ga het denk ik toch maar eens proberen, want het moet wel uit het gras komen.....