Glans! Waar gaat je paard meer van glanzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maritdegroot

Glans! Waar gaat je paard meer van glanzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:18

Ik vraag me af waar paarden nog meer van gaan glanzen!
Ik heb over 2 weekjes een fotoshoot!
Ik heb ook wel eens van babyolie gehoord, maar is dit wel goed???
Laatst bijgewerkt door Judje op 10-04-09 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

AapjeAstrid

Re: Glans!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:22

Je kunt bij de ruitersport speciale glansspray voor paarden halen.

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:24

- als ze lekker in hun vel zitten
- als ze kwalitatief goed voer krijgen
- glansspray, ik weet niet of het ook de bedoeling is om te gaan rijden, dan maar niet doen...
- vette schapenwol, kun je als ''borstel'' kopen, dwz je kan je hand erin doen. Het zit er een beetje uit als een want.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:30

Gebruik je glansspray, doe dit dan niet onder het zadel/dekje, gaat het van glijden. Mijn paard glanst van zichzelf al heel erg (hij is 4 weken niet gepoetst ivm rust, maar glanst nog steeds) en als ik gewoon rij, wordt hij dagelijks even gepoetst. Met wedstrijden ben ik een freak; hij wordt dan uitgebreid gepoetst, glansspray eroverheen die vervolgens uitgewreven wordt met een schapenwollenhandschoen. Ook heb ik een schapenwollenborstel, die ik gebruik voordat de glansspray erop gaat, haha. Zn knien worden altijd overdreven opgewreven, vaak ook nog met babydoekjes, op deze plekken is zn vacht zo donkerbruin dat het bijna zwart is en als die dan nóg extra glimmen, geeft dat optisch meer knie-actie.
Alhoewel, dit is deels gewoon 'bijgeloof' van mij hoor, wil gewoon dat ik er alles aan gedaan heb, haha. Maar ik moet eerlijk zeggen: hoor altijd wel dat mn paard glimt alsof ie een spiegeltje is :D

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:53

dank je! Ze glanst ook wel, maar voor de fotoshoot moet ze er helemaal tip top uitzien dus wil ik extra mijn best gaan doen haha!

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:02

Ojah, sommige mensen smeren ook nog wat vaseline op het neusje en rondom de ogen, daar krijgen ze meer uitdrukking in het gezicht van (ik kan dat echt niet).
Invlechten is misschien ook wel mooi voor de foto's, weet niet of het je paard mooi staat. Daarover zijn op heel bokt wel tips te vinden ;)

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:21

jah, das ook mooi! Man, ik doe hier een ideeen op, dank je voor je tips! Ik ga maar geen vaseline om de ogen smeren, want ik ken mijzelf wel, straks smeer ik het per ongeluk in de ogen ;)

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:24

Vaseline in de ogen 'kan geen kwaad', het wordt af en toe bij heftige dressuurprikkers gedaan, om het zo maar even te zeggen, haha. Hierdoor vermindert hun zicht en zijn ze dus rustiger tijdens een proef. Maar doe het inderdaad maar niet, bij een fotoshoot wil je je paard alert hebben, staan ze er altijd mooier op!
Ojah, zorg voor 1 of 2 vriendinnen die willen helpen en neem wat ratelende/knisperende/ritselende dingen mee, kan je je paard mee afleiden en de oren en blik de kant op krijgen waarmee je dat wil. Of zorg voor een stoere hengst die langs komt lopen, hahhaha.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:51

haha, jah, zal ze blij mee zijn! Ze is drachtig hahah!
Idd zorg ik ervoor dat er nog iemand mee gaat die haar kan afleiden, maar ik denk dat dat wel goed komt, anders krijg ik weer van die droge foto's (ze kijkt namelijk vaak erg droog op de foto's!)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:01

haha wij hebbe morge ook soort fotoshoot. heb die vanmij vandaag helemaal gepoetst en flink de glansspray gespoten.. dan de zachte borstel eroferheen en hij is om verliefd op te worden. lijnzaadolie werkt ook voor een glanzende vacht. maar dan langdurig. die van ons krijgen 2 of drie keer per week een half dopje lijnzaadolie. wel uitkijken dat je ze nie te veel geeft he.. oja ik doe ook altijd klein beetje vazeline op de neus, en op die botten aan de zijkant van het hoofd.. euhm zegmaar die overgang naar voorkant en zijkant. en dan wel goed uitsmeren.. en beetje glansspray op de achterkant van de kont... en een mooie glanzende staart doet het ook altijd goed;) veel plezier en succes

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:00

Meestal als wij hier wat speciaals hebben met de paarden dan worden ze goed gewassen en gevlochten enz.
We gebruiken heel af en toe maar glansspay, maar áltijd schapenwol. Gewoon langs een boer of ander
persoon die schapen houd en vragen of hij/zij misschien wat restjes wol overheeft.
Meestal mogen wij gewoon gratis wat meenemen. Lekker over de vacht van je paard heenhalen en
daar is je glans! Het helpt echt erg goed, en is wel wat goedkoper als verschillende glanssprays :D

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:03

schapenwol werkt echt super, ik heb mijn paard bij een schapenboer staan dus we hebben altijd wol genoeg.
ze gaan er echt super van glanzen.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:06

MarloesDijs schreef:
Ojah, sommige mensen smeren ook nog wat vaseline op het neusje en rondom de ogen, daar krijgen ze meer uitdrukking in het gezicht van (ik kan dat echt niet).
Invlechten is misschien ook wel mooi voor de foto's, weet niet of het je paard mooi staat. Daarover zijn op heel bokt wel tips te vinden ;)

Van de vaseline is ook een goede tip. Daar krijgen echt ze een leuk, sprekend hoofdje van.
Wanneer ik het op mijn arabiertje's neusje smeer wanneer er van die vieze velletjes
opzitten door de warmte (vooral in de zomer) en ik ga uitrijden krijg ik verschillende reacties
van mensen zoals : wow, dat is een mooi paard. of van : kijk die arabier daar.
ahahah dat is wel grappig.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:07

Zorg dat je alle mogelijke paardenhinnikjes op je telefoon hebt, reageerde mijn pony heel goed op.
Evt pony wassen de dag van te voren (als het weer het toe laat). Goed insprayen met glansspray (niet onder het zadel zoals veel al zeiden). Ik heb gehoord dat cowboy magic heel goed is, heb hier zelf geen ervaring mee. Als je paard het eng vind als je op zijn hoofd sprayt dan kun je daar babyolie op smeren. Het is mooi als je dit vooral rondom de ogen doet en in de mondhoeken. Verder zorgen dat alles netjes bijgeknipt is (sokken, oren, staart enz). En als je tuig gebruikt dan ook je tuig poetsen.
Je vroeg alleen om glanstips, maar misschien heb je hier ook wat aan. Succes ermee!

Rambobo

Re: Glans! Waar gaat je paard meer van glanzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:09

Babydoekjes maar dan ongeparfumeerd!
En geeft glans en haalt alle viezigheid zoals stof en losse haren eraf ::D

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:46

hier heb ik zeker wat aan haha, maar de sokjes waren al netjes geknipt, maar de oren blijft een probleem, ik heb alles al geprobeerd, maar zadra ik ietsjes dichterbij met de schaar kom, dan doet ze haar hoofd omhoog of draait ze em weg, das echt geen doen haah!
Maar van dat wol ga ik zeker proberen, babydoekjes enzo ook, heb nog genoeg tijd om te experimenteren ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:17

Misty_MMS schreef:
- als ze lekker in hun vel zitten
- als ze kwalitatief goed voer krijgen
- glansspray, ik weet niet of het ook de bedoeling is om te gaan rijden, dan maar niet doen...
- vette schapenwol, kun je als ''borstel'' kopen, dwz je kan je hand erin doen. Het zit er een beetje uit als een want.

ik sluit mij hier helemaal bij aan.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:11

ik gebruik altijd equistar. En mijn pony krijgt altijd nog knoflook olie, dat blijkt ook te helpen

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:51

Ik zag laatst in de divoza een geitenwollen borstel ofzo :Y) en glansspray en equishine enzo helpt ook wel denk ik :P Wij hebben ook wel eens op de een of andere manier van hooipakjes touw een soort "borstel" gemaakt en daar gaan ze ook van glimmen :o

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 23:15

nou, ik heb nog 2 weken de tijd dus ga van alles uitproberen haha!
Ze glanst ook al een boel, maar een beetje extra is altijd welkom met fotoshoots haha!

CosMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:37

Geef je paard elke dag een scheut lijnzaadolie. Wordt de vacht van binnenuit verzorgd en krijg je een natuurlijke! glans. komt ie ook makkelijker door zijn rui heen...Veel plezier bij de fotoshoot!

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:42

Wat hierboven al is gezegd: een scheut lijnzaad- of zonnebloemolie door de brok, die van ons glanst als een spiegeltje!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:08

Goede voeding is stap 1.
Daarnaast kun je glans accentueren door middel van Ultra spray.

Vaseline op de ogen ben ik zelf minder gecharmeerd van. Het geeft een "nep" effect op de foto's :o
Wat ik zelf doe is zorgen dat ik het hoofd afspons met water en daarbij de ogen ook meepak. Hierdoor krijgt het ooglid een zwarte uitdrukking en ik vind dit vaak mooier dan het geknoei met babaydoekjes, vaseline en noem maar op :o

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:44

Veel rijden en poetsen en niet te vergeten, goede voeding ;).
Evt. (lijnzaad)olie door het voer heen, daar gaan ze ook meer van glimmen.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:50

Inderdaad, 2 EL lijnzaadolie door het voer. :) Ik zie echt een verschil.