beregening buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

beregening buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:43

hoi, onze bak wordt als het goed is deze of volgende maand aangelegd, maar ik zoek nog een beregenings systeem, heb al meerdere mails gestuurd, maar ik krijg of geen mail terug, of een mail waarin staat dat ze te ver zitten, Wij zitten in egmond namelijk.

heeft er iemand tips om het zelf aan te leggen? Of waar in de buurt ik info kan vinden, bedrijven die het aanleggen en wat ervaringen wat de beste manier is. De bak wordt 17 bij 40.

er loopt langs de korte zijde een slootje, maar wegens bollenboeren die nogal eens de stand van het water bepalen staat ie dan weer hoog en dan weer laag.
Ik wil wel echt een beregening, en heb er ook wel een budget voor.
Er is stroom en krachtstroom.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:50

Als je een goede bron laat staan+goede pomp is het aanleggen van de regeninstallatie ook prima zelf te realiseren. Ik heb bijv. naast mn bak kleine opstaande buizen (aan de buitenrand van de bak) met sproeiers erop. Deze zijn heel simpel met een dikke slang verbonden aan de pomp. Je hebt dan wel bovengronds een slang liggen, maar dit kan volgens mij ook eenvoudig in de grond weggewerkt worden. Ik had voorheen echt van die regenbuizen in de bak, maar werd beetje gek van het verslepen.

Volgens mij zit er in, Egmond binnen wel een bedrijf die boringen doet om een pomp aan te leggen, heet Van Van Velzen http://www.gbtvanvelzen.nl/ misschien dat die je verder kan helpen?

Tries_en_Faf

Re: beregening buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 09:53

bedankt, ik ga het even uitzoeken!!