Wat voor camera?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Wat voor camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:01

Ik moet een camera hebben om bij de stal op te hangen maar ik heb geen verstand van die dingen dus vraag ik het hier maar :)

Het gebeurd de laatste tijd wel eens dat ik merk dat er iemand is geweest (zoals daarnet, stond ineens mijn houten bankje voor het hek bij de paarden terwijl die achter de trailer stond)..
Ik wil uiteraard weten wie het is omdat niemand iets bij mijn paarden te zoeken heeft, maar aangezien ik niet om de hoek woon kan ik ook niet regelmatig gaan kijken en dan nog moet ik het geluk hebben dat ik iemand betrap.

Ik ben dus opzoek naar een draadloze camera die ik vanuit mijn huis (ongeveer 6 km verderop) kan volgen.
Hij komt dan ook buiten de stal te hangen met zicht op het hek dus daar moet ie ook tegen kunnen..

Het liefst ook niet te duur..

Wat voor iets zou ik het beste kunnen aanschaffen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:06

Forget it! 6km overbruggen met een vrije "line of sight" kost al zeker 3500euro, alleen de zend en ontvangapparatuur. Black Box heeft daar apparatuur voor, maar reken op 10.000 + euri's voor een complete set. http://www.blackbox.nl/

TeeGee

Re: Wat voor camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:22

PP > VSW

Imker

Re: Wat voor camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:40

Kun je niet zo'n bewakingscamera ophangen met een harddisc, die het opneemt? Dan kun je de dag erop zien wie/wanneer bij jou op stal is geweest en kun je zorgen dat je een volgende keer rond die tijd aanwezig bent?
Dan kun je volstaan met zo'n ding van de Makro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:50

Heb je wel mogelijkheden tot stroom en een internetaansluiting op je stal? Je zou kunnen overwegen om een draadloze beveiligingscamera op stal op te hangen. Die met een pc met internet-verbinding, en zo op een eigen IP-server aan te sluiten, zodat je die vanaf thuis kunt bekijken.

Qua camera's : http://www.bascom.nl/

Hoeveel meter zicht moet er gezien worden? En daarnaast : wil je ook 's nachts beeld hebben? Ik heb nu een beveiligingscam van daar ophangen voor m'n merrie. Overdag komt ie een goeie 50 m met aardig beeld. 's Nachts houdt hij het bij een meter of 15 voor gezien. Wel infrarood zicht ook.

En anders kun je idd voor de optie van Imker gaan :j