Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Laatst was mijn stal volgelopen met water, en moest alles eruit en weer met een neiuwe vlasstal beginnen. Nu is het nog wat 'glad' en schuift mijn paard het op sommige plekken weg dat er een kale vloer is. Maar dat is uitendelijk over. Ik had een hele mooie dikke warme droge onderlaag. Ideaal!
(iig in de winter als ze minder eruit komt) Scum schreef:Ik gooi zelf niks er overheen. Oppotten vind ik smerig. Bij mij gaat dus gewoon elke dag het nat en de drollen eruit. En zo krijgt het ook geen vieze kleur.
Kost je 5 min. per dag.

)0maris0 schreef:_Nonieej_ schreef:jaa het is wel makkelijk uitmesten dat is zo, maar vindt het na 2 weken al niet schoon uitzien.. lichteraan ook hoe netjes je paard is natuurlijk;) ..
Je moet elke week een nieuwe baal eroverheen gooien hé
Tancreda4 schreef:@ Scum; wordt het dan wle een vaste onderlaag als je dagelijks de plas er ook uit haalt? Ik vind nieuwe vlas altijd zo 'glad', mijn paard ging laatst al eens onderuit (geheel nieuwe vlasstal). Ik haal de plas er om de zoveel tijd uit, dan haal je naar mijn idee meer uit wat erin zit. Elke dag plas eruit zou ik zonde vinden, het zou dan volgens mij nog prima meer kunnen opnemen.
Ik haal in de winter (hele dagen binnen) elke 4 a 5 dagen plas eruit. Dan is het flink zwaar en rood van kleur, maar geen nattigheid eronder. In de zomer doe ik het eens in de twee weken of wanneer ik het nodig vind. Het is nu ook alweer 2 weken geleden (ik hou van hele dagen buiten lopen)
Drollen gaan er uiteraard elke dag uit, want dat vind ik ook smerig. Het ligt ook een beetje aan het weer (luchtvochtigheid?) hoe snel het vlas bruin wordt. ENe keer gaat het sneller dan de andere keer.