koord opspannen om de hoeveel isolatoren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

koord opspannen om de hoeveel isolatoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:09

We gaan morgen de weide omheinen met 3 lagen koord. Hoe hebben jullie dit? Trek je het koord gewoon door de isolatoren en maak je het aan het einde pas vast? of trek je om de "zoveel" isolatoren het koord en paar keer om de isolator, zodat het goed stevig vastzit?
Graag jullie meningen

Spaqunel

Re: koord opspannen om de hoeveel isolatoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:18

Aan een uitgang trekken wij de koord aan op de laatste isolator voor de uitgang zodanig dat als je de draad opendoet deze niet helemaal gaat doorhangen en voor de rest enkel in de hoeken.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:51

Spaqunel schreef:
Aan een uitgang trekken wij de koord aan op de laatste isolator voor de uitgang zodanig dat als je de draad opendoet deze niet helemaal gaat doorhangen en voor de rest enkel in de hoeken.

Okee, blijft het dan wel mooi strak hangen? Bij ons is de langste zijde 100 meter.

Foofur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:25

Ik weet niet of je houten palen met isolatoren heb staan of kunstof paaltjes maar het is wel aan te bevelen om op de hoeken en het begin en einde houten palen te hebben staan (zodat het niet krom getrokken kan worden door het koord). In de tussen liggende ruimte zou het dan voldoende moeten zijn om het koord enkel door de isotatoren te halen.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:08

We hebben houten palen van 1.25m boven de grond staan. Deze staan 75 cm in de grond, dus ik denk wel stevig genoeg.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:53

Op de hoeken moet je echt of hele dikke palen hebben staan die zeker een meter in de grond zitten anders trek je ze geheid naar binnen zodra je gaat spannen. Of je moet de hoekpalen middels schuine paaltjes tot halverwege steunen. Wij hebben om ongeveer elke 40 meter een soort spanner ertussen (hebben breed lint), en dat werkt super.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:00

Spaqunel schreef:

ja, zo heb ik het ook

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:09

je voorkomt volgens mij toch niet dat het koord na een tijdje gaat hangen.
wij trekken het gewoon aan het eind strak, en als het op een gegeven moment slap gaat hangen span ik het opnieuw op.
ik weet niet hoe dik je koord is, maar er zijn speciale hoekisolatoren, hierdoor glijd het draad beter door de hoeken, dus kan je beter opspannen

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 08:41

siskeh schreef:
je voorkomt volgens mij toch niet dat het koord na een tijdje gaat hangen.
wij trekken het gewoon aan het eind strak, en als het op een gegeven moment slap gaat hangen span ik het opnieuw op.
ik weet niet hoe dik je koord is, maar er zijn speciale hoekisolatoren, hierdoor glijd het draad beter door de hoeken, dus kan je beter opspannen

Ik denk dat ik het op de hoeken strak trek. Onze palen staan 75 cm de grond in en met de palen in de bak (waar we al lint omheen hebben) hebben we geen extra dikke of lange hoekpalen en dat houd goed. (staat er nu 1,5 jaar)

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 08:43

erg bedankt voor jullie reacties!