welke stal kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jermaine

welke stal kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:03

Kunnen jullie me helpen kiezen? Mijn paard heeft wegens zwangerschap (van mij) een jaar op de weide (op een andere plaats) gestaan met een ander paard.
Ik had vooraf met de boer waar hij stond afgesproken dat hij in april (nu dus) mocht terugkomen.
Ik heb hem nog niet gesproken nu (kom blijkbaar altijd op de verkeerde momenten, als hij niet thuis is) maar gisteren kwam ik op stal, en zijn box is verbouwd naar veulenstal. Al mijn spullen "verdwenen". Blijkbaar zijn die "ergens" op een zolder gezet. Er is nu een meisje dat de stal naast mijn vroegere stal huurt. De rest van de stallen (die grotendeels bijgebouwd werden na mijn vertrek) staan paarden die gereden worden en bedoeld zijn voor de verkoop. Ik denk dus dat er voor mij geen plaats meer zal zijn. De sfeer was vroeger al niet zo goed. De boer zegt de ene dag vriendelijk goeiedag, de volgende dag bekeek hij mij zelfs niet.
Nu had ik de bui al zien hangen en ben ik op zoek gegaan naar een andere stal. Vandaag ergens anders gaan kijken. Vriendelijke mevrouw, mooie ruime stallen, veel plaats voor spullen. Mooie piste, ruime weides en heel rustig gelegen. Het is wel verder van mijn huis. Naar de eerste stal kan ik te voet, hier moet ik de auto nemen. Het is wel maar 1 straat van de onthaalmoeder van mijn zoontje.
Ook is de prijs 20 euro duurder en hooi en stro is niet inbegrepen. (iemand een idee hoeveel dit per maand kost?). Het is voor de rest net als de eerste een doe-het-zelf stal.
Wat zouden jullie doen? Gaan voor de goedkopere stal die dichter is, en de mindere sfeer erbij nemen (ik ben zelfs niet zeker dat ik terug kan, aangezien zijn stal verbouwd is) of wat meer betalen, betere voorzieningen en vriendelijke mensen.
Voor het paard maakt het niet uit. Stallen zijn dezelfde, weidegang en gezelschap is bij de beide voorzien.

Foofur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:12

Pff ja dat is lastig.
Als ik het zo lees zou ik meer voelen voor een betere sfeer.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken want het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.
Even omgerekent zouden wij met een groot paard op ongeveer 50-60 euro voor stro en hooi per maand uitkomen.

fjordnina

Re: welke stal kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:39

Als je het qua portemonnee op kunt brengen en de tijd hebt om wat extra reistijd geen probleem te vinden dan zou ik zeker voor de nieuwe stal gaan. Sfeer is heel belangrijk. Als die ergens niet goed is ga je na verloop van tijd met tegenzin daarheen.