We staan nu op een prive stukje waar we 3 stallen hebben. Het zijn eigenlijk binnenstallen. 2 stallen zitten aan mekaar dus voor open en tussen beide stallen ook. (tralies) De 3de stal is aan 3 kanten open ook met tralies.
Aan de voorzijde hebben we een soort paddock aan de stallen vast. Hier staan de paarden op dit moment z'n 50cm in de blubber. Dit gedeelte ligt in de schaduw van de stal. Dit is dus geen mogelijkheid om ze neer te zetten om de wei rust tegeven.
Achter de stallen hebben we 2 stukjes wei. Een met de afmeting van 20x30m gok ik en de andere is denk ik 50x20. We hebben hier geen stromend water of de mogelijkheid om ons tuig neer te leggen.
Voor de bak moeten we ook betalen. Die is z'n 5 a 8min lopen over een weg waar ze hard rijden met scherpe bochten. Wel een mooie grote menbak alleen snel nat of bevroren.
Verder zit er niks bij geen voer stro of hooi en alles zelf doen.
We betalen voor alleen de stalling nu €100,- per paard. De bak betalen we €10,- per persoon.
Nu hadden we het aanbod om nog een stuk bij te huren dit is aanliggend land. Dan hebben we alles bij mekaar een hectare. Voor dit stuk erbij betalen we nog een €100,- per maand. Afzetting en draad hebben we van onze oude wei mee genomen.
Dan had ik gisteren ook nog een voorval met de beste man. Hij heeft bij onze oude wei al onze tegels gratis op mogen halen en overige afzetting. Alles wat wij niet nodig hadden eigenlijk.
Een vriend van mij is stratemaker en hij vroeg dus kan hij die tegels niet leggen ik zeg nou dat doet die niet voor niks. (het zijn namelijk enorm grote en zware tegels) Toen kreeg ik dus als antwoord 'Dan niet van mij paard staan die paarden tot de oren toe in de blub die van mij staan op tegels!'
Dan kwam het gedeelte nog over de bij gehuurde wei. Die heb ik afgelopen maand netjes betaald maar de beste boer heeft er mest op gegooid waardoor ik dus nog een maand moest wachten en heb ze er dus netjes op 1 april pas opgezet. Ik neem dus aan dat ik april niet hoef te betalen omdat de paarden er niet op konden. Weer zo een leuk antwoord 'Wees blij dat er gemest is anders had en geen gras gestaan je moet gewoon betalen, klaar.' Hier was ik dus al niet blij mee deze botte manier!
Daarbij heeft een van onze paarden van de week een snee van ong. 8cm overgehouden aan zijn goede paddock afzetting. Dit moest dus gehecht worden en is ook weer een dure rekening denk ik zo. Hier kreeg ik dus ook een antwoord op van ja eigen schuld....
Nu zit ik hier best wel mee aan de ene kant hebben we alles zelf te zeggen over onze paarden maar rijden kan niet altijd als het hun niet uitkomt hebben wij pech, hij geeft de paarden vaak hooi als die is geweest en nog wat van die dingetjes. Dus ik ben best benieuwd wat jullie ervan vinden?
Sorry dat het een best lang verhaal is geworden nou maar fijn als je het toch even leest en een reactie geeft
(sorry als het verkeerd staat)Groetjes Simone.