Stalling te duur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 23:56

Sinds mijn ouders uit mekaar zijn hebben wij een nieuw plekje moeten zoeken voor onze paarden. (eerst stonden ze aan huis)

We staan nu op een prive stukje waar we 3 stallen hebben. Het zijn eigenlijk binnenstallen. 2 stallen zitten aan mekaar dus voor open en tussen beide stallen ook. (tralies) De 3de stal is aan 3 kanten open ook met tralies.

Aan de voorzijde hebben we een soort paddock aan de stallen vast. Hier staan de paarden op dit moment z'n 50cm in de blubber. Dit gedeelte ligt in de schaduw van de stal. Dit is dus geen mogelijkheid om ze neer te zetten om de wei rust tegeven.

Achter de stallen hebben we 2 stukjes wei. Een met de afmeting van 20x30m gok ik en de andere is denk ik 50x20. We hebben hier geen stromend water of de mogelijkheid om ons tuig neer te leggen.

Voor de bak moeten we ook betalen. Die is z'n 5 a 8min lopen over een weg waar ze hard rijden met scherpe bochten. Wel een mooie grote menbak alleen snel nat of bevroren.

Verder zit er niks bij geen voer stro of hooi en alles zelf doen.

We betalen voor alleen de stalling nu €100,- per paard. De bak betalen we €10,- per persoon.

Nu hadden we het aanbod om nog een stuk bij te huren dit is aanliggend land. Dan hebben we alles bij mekaar een hectare. Voor dit stuk erbij betalen we nog een €100,- per maand. Afzetting en draad hebben we van onze oude wei mee genomen.

Dan had ik gisteren ook nog een voorval met de beste man. Hij heeft bij onze oude wei al onze tegels gratis op mogen halen en overige afzetting. Alles wat wij niet nodig hadden eigenlijk.
Een vriend van mij is stratemaker en hij vroeg dus kan hij die tegels niet leggen ik zeg nou dat doet die niet voor niks. (het zijn namelijk enorm grote en zware tegels) Toen kreeg ik dus als antwoord 'Dan niet van mij paard staan die paarden tot de oren toe in de blub die van mij staan op tegels!'
Dan kwam het gedeelte nog over de bij gehuurde wei. Die heb ik afgelopen maand netjes betaald maar de beste boer heeft er mest op gegooid waardoor ik dus nog een maand moest wachten en heb ze er dus netjes op 1 april pas opgezet. Ik neem dus aan dat ik april niet hoef te betalen omdat de paarden er niet op konden. Weer zo een leuk antwoord 'Wees blij dat er gemest is anders had en geen gras gestaan je moet gewoon betalen, klaar.' Hier was ik dus al niet blij mee deze botte manier!

Daarbij heeft een van onze paarden van de week een snee van ong. 8cm overgehouden aan zijn goede paddock afzetting. Dit moest dus gehecht worden en is ook weer een dure rekening denk ik zo. Hier kreeg ik dus ook een antwoord op van ja eigen schuld....

Nu zit ik hier best wel mee aan de ene kant hebben we alles zelf te zeggen over onze paarden maar rijden kan niet altijd als het hun niet uitkomt hebben wij pech, hij geeft de paarden vaak hooi als die is geweest en nog wat van die dingetjes. Dus ik ben best benieuwd wat jullie ervan vinden?

Sorry dat het een best lang verhaal is geworden nou maar fijn als je het toch even leest en een reactie geeft :D (sorry als het verkeerd staat)
Groetjes Simone.

Balou_k

Re: Stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:03

misschien klinkt het hard, maar wist je niet wat je kreeg toen je je paarden daar neer ging zetten ?

Ik zou btw weg gaan ;)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 00:06

Ja dat wel maar toen waren ze heel aardig ;)
En mooie verhaaltjes hier komt een buite kraan en daar en die stal wordt dicht gemaakt aan de andere kanten en de bak konde we gratis en ten alle tijden gebruiken kregen sleutel van de poort.

Iets wat ik nog vergeten ben trouwens dat die zonder het tevragen onze overige palen, draad en poort grepen gebruikt voor de wei.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:08

100 euro per paard per maand is absoluut niet duur, maar als je er 3 hebt wordt het idd een prijzige rekening per maand.

Ik zou overigens ook weg gaan als je er niet meer naar je zin staat en ontevreden bent, en niet het idee hebt dat daar snel verandering in kan komen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 00:13

Dat dachten wij dus ook is niet duur maar als je kijkt wat ze er allemaal bij bedenken voort :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 05:54

Ik betaal 100 euro voor een kale wei, bemesting en onderhoud moet ik dan nog zelf doen. Het is ca een half hectare dus er moet ook bijgevoerd worden.
En jij hebt zelf stalling. Vind het acceptabel echter hij moet wel weten wat van jou is en niet zomaar gebruiken.

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:03

Ik denk dat als je goed rond kijkt er vast wel in de buurt nog meer pension stalletjes zijn die als kale huur 100 euro vragen en dan heb je een bak om in te rijden en je krijgt hooi. Biks enz moet je dan wel zelf inkopen dus kom je op zo'n 200 per paard per maand. Ik weet niet welke omgeving je woont, maar dit kan absoluut anders.

Groetjes!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:10

dit lijkt mij ook niet correct. Ik betaal 150 euro/maand voor een kale stal (krachtvoer, hooi en stro zelf in te kopen), maar beschik wel over binnenpiste, buitenpiste, warm waterwasplaats, longeerbak, "renbaan", stap/drafmolen, weidegang en moet me geen zorgen maken over het mest, buiten het op de hoop gaan gooien.
er moeten andere pensionstallen te inden zijn waar je zelf veel kan doen/beslissen zonder al die problemen. Alleen met 3 paarden wordt het al gauw "duur"

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:13

Dank je voor de reacties.

Ik zit in omgeving nijmegen. En ga denk maar eens even rond vragen en op bokt een topic openen of iemand iets weet.

Petitparis: Jij zit wel echt goedkoop voor wat je allemaal hebt!

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:22

Ik sta op een privéstal voor € 150,= per maand. Buitenbak, weidegang en wasplaats. Brokken moet ik zelf kopen. Mesten doe ik zelf, maar als ik een keer niet kan, hoef ik maar te bellen en het wordt gedaan. We staan daar maar met z'n 2en, dus ook nog eens lekker rustig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:27

ja en nee, ik moet minstens 40 euro bijtellen voor stro, 30 euro voor hooi en 50 euro voor krachtvoer. Moet elke dag zelf 2x gaan voeren en ook uitmesten moeten we zelf doen
maar het heeft ook voordelen, zoals zelf kiezen wat, hoeveel en wanneer ze iets krijgen.
Ik heb eerst voor 225euro/maand volpension gestaan, da's toch een verschil, maar ja accomodatie moet je ook hebben

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:37

Ja ik moet ook alles zelf doen 2x per dag erheen voeren uitmesten etc. En hooi is nu heel duur op het moment dat is wel jammer.

Maflingertje: Jij staat ook wel lekker en de bak etc zit er echt bij of moet je dan ook stukje veroprijden?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:14

Munnie schreef:
Maflingertje: Jij staat ook wel lekker en de bak etc zit er echt bij of moet je dan ook stukje veroprijden?

Voeren wordt gedaan. Hooi, stro zit bij de prijs in. Evenals het afvoeren van de mest. En de bak ligt er bij. Ik hoef er niet voor de weg op. Heel fijn!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:30

Ik heb 2 pony's bij een kleinschalige pensionstal (4 stallen in totaal) staan. Daar betaal ik €100,-- per pony per maand. Daar zit stalling, weidegang, voeren, mesten en een rijbak bij inbegrepen. Los komt daar dus nog hooi, stro en brokken bij.
Voor de andere pony heb ik een wei gehuurd van een boer. Daar betaal ik €75,00 per maand voor. Er zit een schuurtje bij waar ik de spullen in kan opslaan en een inloop stal. Daarbij komt dan nog hooi en brokken. Wel moet ik zelf voeren, de waterbak aanvullen (kraan en tuinslang is aanwezig) en verder zit er niet echt een zand-rijbak bij. Bij droog weer kan ik wel rijden in de wei. (Er staat ook een fjordje bij waar ik mede eigenaar van ben, dus ze staat niet alleen ;) ).

Over het algemeen ben ik dus erg goedkoop uit. :P

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:37

Het klinkt alsof je daar niet erg gelukkig bent. Ik zou dus zeggen: op zoek naar een andere stalling! De man gaat niet veranderen, de stalling gaat niet veranderen, de weg naar de bak gaat niet veranderen, de prijs zal ook wel niet veranderen, dus zul jij van stalling moeten veranderen.......

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:09

Oei, dat is wel veel wat je betaald, ik betaal 175 euro op een kleine privéstal ( 4 eigen paarden, en 2 pensionklanten)
Hier krijg ik voor: elke dag uitmesten ( meerdere keren per dag halen ze de drollen uit de stal als ze binnen staan)
Onbeperkt hooi, brok, muesli, appeltje bij het binnen komen, en wortels, ook worden ze buiten binnen gezet. Dekens gewisseld etc.. Dus incl hooi, stro, uitmesten en alle voer.

Roozjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:03

hier in de buurt:
op de mange: 375
bij iemand thuis:135
en alleen in de wei: 50
maar het is wel een mooi gebied!
veel bossen!!

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:44

sorrell schreef:
Oei, dat is wel veel wat je betaald, ik betaal 175 euro op een kleine privéstal ( 4 eigen paarden, en 2 pensionklanten)
Hier krijg ik voor: elke dag uitmesten ( meerdere keren per dag halen ze de drollen uit de stal als ze binnen staan)
Onbeperkt hooi, brok, muesli, appeltje bij het binnen komen, en wortels, ook worden ze buiten binnen gezet. Dekens gewisseld etc.. Dus incl hooi, stro, uitmesten en alle voer.

Wow das echt goedkoop :P voor zoiets betaal je hier al gauw 250 euro :S

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:48

Ik vind het ook erg prijzig, ik zou persoonlijk dan wat anders zoeken waar je voor hetzelfde geld betere faciliteiten hebt. Ik betaal 195 voor volpension dus inclusief mesten, voeren, buiten zetten en gebruik van alles. Moet alleen de lessen apart betalen.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:56

ik vind in jou geval 100 euro vel geld. Ik betaal voor mijn fjord 90 euro en voor mijn B-welsje 70 euro kale huur. Daar heb ik dan de beschikking over voor beide een ruime stal 4x3 die aan 1 kant open is. Ze staan samen met een fries op een hectare wei. We mogen onbeperkt gebruik maken van een buitenbak. En heb gelegenheid om mijn spullen op te bergen en hooi ed op te slaan. De verzorging moet je dan wel helemaal zelf doen. Dus ben wel gemiddelt 2 a 3 keer bij de stal per dag.

Kodyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:03

Wij betalen 150 per paard we hebben dan beschikking tot grote buitenbak, longeercirkel, paddock, wasplaats met koud en warm water, weides, zadelkamer, Paardenweegschaal, Voer(biks, hooi en stro) we mogen zelf ook tussendoor ook hooi voeren als we dat willen, open stallen en stallen met tralies allemaal met raam, de dekens worden gewisseld.

Zelf vind ik dat erg goedkoop en de mensen zijn erg aardig.!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:27

Jullie hebben ook wel leuke plekjes voor dat geld zoals ik dat hoor.
Waar wonen jullie ongeveer allemaal?

Heb trouwens wel springmateriaal om te gebruiken bij de bak. Dat is wel makkelijk aangezien ik dat wel eens wil doen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:58

Ik heb de pony's in Groessen staan. Zelf woon ik in Duiven.
IK heb zelf ooit springpalen gemaakt en daar kan ik dus ook gebruik van maken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:48

Ik heb mijn 3 paarden op stal staan bij onze rijvereniging en ponyclub. Ik betaal hiervoor € 37,00 per stal. Hiervoor kan ik ze de hele dag buiten laten staan, rijbak die nagenoeg gehele jaar droog en goed te rijden is. Ze staan in een buitenstal (containerstal). Verder moet ik hooi, zaagsel/vlas en brokken zelf kopen. Mijn stalgenootje voert 's morgens en ik zet ze dan naar buiten. Verder moeten we alles zelf doen. Voor afvoer van de mest zorg de vereniging. Aangezien ik in het bestuur zit, regel ik dit dus (ahum). Het enige is dat deze stalling alleen voor rijdende leden is, en dat er 's nachts geen toezicht is. We staan hier met totaal 5 paarden. Meer is ook niet mogelijk, anders te weinig weidegrond.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 07:27

Ik woon zelf in Budel en mijn paardje staat net over de grens in Belgie. Nog geen 5 minuten bij mij vandaan *D