Heeft echt geen zin. Je eigen haren groeien toch ook niet sneller als je ze invlecht. Het invlechten helpt wel tegen het breken van de haren dus daardoor blijven ze langer volgens sommige mensen.
Ze groeien niet sneller, maar blijven wel langer in conditie. En dus blijven ze langer waardoor het soms lijkt alsof ze groeien (als je paard ze snel sloopt)
Ze breken niet zo snel inderdaad. Minder klitten, minder vuil erin, minder oppervlak om te schuren, minder kans dat andere paarden eraan knagen.. Dus de kans is groot dat ze uiteindelijk langer worden MET vlecht, dan zonder..
dank je wel voor de uitleg! Ik ben weer veel wijzer geworden! Ik vond het ook al een beetje raar
Nouvel
Geplaatst: 03-04-09 08:14
Ze groeien inderdaad niet snelller, maar ze gaan wel minder snel stuk, en je trekt er minder uit dan wanneer je ze los laat en elke dag de klitten en knopen eruit moet halen...
Ze groeien wel sneller omdat je de porien stimuleert, maar dat bereik je ook wel met borstelen enzo.... En daarbij zal het verschil heel klein zijn, wat je vaak ziet is dat t idd langer lijkt omdat de manen vaak mooier blijven.....
(Ben nu op school en ga nar huis, spreek je wel weer )
Grobegni
Geplaatst: 03-04-09 15:57
Nee, mijn paard heeft manen van ongeveer 1 meter en een beetje. En die hangen altijd los, er zitten andere paarden aan en hij schuurt nooit. Ik borstel ze ongeveer 1 keer per maand uit met antiklit en een goeie staart en manenborstel van Oster. Hoe meer je borstelt, hoe meer er afbreekt! Onzin dus, als je paard er aanleg voor heeft, groeien ze gewoon lekker door!