dekentje af?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

dekentje af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:21

hallo,

Ik heb mijn paardje de hele winter alleen onder een 0grams regendeken gehad..
Zijn er al mensen die de dekens al af hebben ?
hij staat 24/7 buiten en ik vind de nachttemp soms nog best wel laag..

Natasja2_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:12

Misschien kun je het weer gewoon in de gaten houden? Als je elke dag naar hem toegaat kun je gewoon kijken hoe warm/koud het word die nacht en dan kiezen of je het deken opdoet of niet.. Ik weet ook niet of je paard is geschoren??

Zilvermoon

Re: dekentje af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:15

Ik heb de ene ook onder een regendeken gehad en mn sportpaard onder een 250 grams. Heb ze vandaag afgedaan toen de zon lekker begon te schijnen. En ik loop zo weer ff naar ze toe om ze weer op te doen want als de zon weg is is het niet zo warm meer.. Snachts laat ik ze wel op! Want dan vriest het nog

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:16

Natasja2_ schreef:
Misschien kun je het weer gewoon in de gaten houden? Als je elke dag naar hem toegaat kun je gewoon kijken hoe warm/koud het word die nacht en dan kiezen of je het deken opdoet of niet.. Ik weet ook niet of je paard is geschoren??

Nou ik neem aan dat het paardje niet geschoren was als hij heel de winter onder een 0 grams heeft gestaan!! Je kan het deken er overdag zeker wel af laten!!!! 's nachts zou ik alleen even in de gaten houden of het gaat vriezen!! Als de temp. boven 0 blijven kan het deken er gerust af!!

Natasja2_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:37

0ojillo0 schreef:
Nou ik neem aan dat het paardje niet geschoren was als hij heel de winter onder een 0 grams heeft gestaan!!

Sorry, niet goed gelezen ;)

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:40

ik heb ze overdag buiten zonder deken,en snachts krijgen ze een 0 grams regendeken op.
doe dit nu al 3 dagen.

Felicia29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:45

moniquebosch schreef:
ik heb ze overdag buiten zonder deken,en snachts krijgen ze een 0 grams regendeken op.
doe dit nu al 3 dagen.

Ik doe hetzelfde. Dan hebben ze 's nachts toch iets extraá en overdag lekker de zon op hun vel!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:02

als ie de hele winter onder die deken heeft gestaan lijkt me dat je die nu toch wel af kan doen, het is nu lang zo koud niet meer als dat het van de winter was.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:38

Ik denk ook niet dat het zo'n grote stap is voor jou paard.
Mijn paard heeft de hele winter onder 380 gram gestaan, daarna even een licht regendekentje en nu staat ze alweer een paar dagen dag en nacht (24/7 buiten) in d'r blootje.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:35

blue_kim schreef:
als ie de hele winter onder die deken heeft gestaan lijkt me dat je die nu toch wel af kan doen, het is nu lang zo koud niet meer als dat het van de winter was.

Dat was ook mijn logica.
Met -15 stond ie er ook onder, dus kan ie er nu wel af.

Ik heb hem of op, of af. Niet op -af- op -af. Dat is voor een paard alleen maar lastiger want dan moet hij zich steeds weer aanpassen. Die van mij staat nu dus lekker 'naakt' buiten overdag, en savonds binnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:07

Bij een 0-grams deken kun je die rustig aflaten. Met regen en kou kun je hem ook in de zomer gewoon weer opleggen.

Wij hebben de paarden vanaf de avond nog wel onder dek staan, maar ze lopen dan ook buiten en stonden onder gevoerde dekens. 's ochtends gaan de dekens dan weer af als het droog is. Denk dat ik straks overga naar ongevoerd bij slecht weer en verder gewoon zonder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:10

Die van mij zij geschoren. De ene loopt onder een eczeemdeken en krijgt deze week wel een fleecegevoerde regendeken op als het weer wat slechter wordt. De andere staat overdag bloot en snachts onder fleecegevoerde deken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:11

Mijn is niet geschoren en heeft sinds maandag geen deken meer op, alleen ze staat s'nachts wel in stal niet op het land, alleen overdag op het land.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:41

Hier zijn de dekens er sinds 3 nachten al af, eerst overdag en nu dus ook s nachts.. In de stal is best warm s nachts. Wel hebben we afgebouwd..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:44

jahoor die van mij staan al naakt incl mn geschoren shet,, heerlijk vinden ze het :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:46

De mijne was geschoren en had onlangs nog een 220 grams op.
Gister de deken eraf gehaald dus nu in haar blootje.
Vanavond gaat er een 0 grams op, ze geven regen op en de mijne loopt overdag buiten..

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:18

bedankt voor alle reacties , chico loopt nu ook weer helemaal bloot , ook snachts eerst de nachten nog wel met , nu zonder en hij geniet er van !

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:12

Mijne staat normaal ook hele jaar onder 0 gram gevoerde regendeken. Maar ze begon te zweten dus gewoon af gedaan.

en alle dagen is het nog erg lekker maar als het nouw weer iets minder word?? kan ik hem dan weer op doen. Weer zo als veel wind, regen en wat frisser.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:42

Ik had hier 's nachts de pyama's nog aan, maar vanmorgen stonden ze te zweten op stal.
Dus wilde ze of een zweetdeken op doen, of lekker in hun nakie laten.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:21

Mijn paard heeft de hele winter met een 200 grams watervaste deken opgestaan. Nu staat ze daar nogsteeds onder 's nachts. Maar overdag staat ze lekker zonder deken hoor. Het is anders veelste warm. Maar vind het wel belangrijk dat ze nu 's nachts nog onder een goeie deken staat.