Voor de binnenbak hebben wij gewoon de grootste maat gefoliede spiegels bij Ikea gekocht, spaart toch weer uit. Dressuurspiegels zijn behoorlijk aan de prijs
Skipper
Geplaatst: 06-04-09 18:41
Zijn dat veilige spiegels Urielle? Of wat moet ik me daarbij voorstellen? En heb je ze opgehangen of een frame er rond gemaakt?
Heeft iemand ook toevallig ervaring met spiegelfolie? Heb je dan nog een goed zicht of valt dat tegen? Lijkt me nl ook wel makkelijke goedkope en veilige oplossing.
Ja, zijn ook gewoon gefoliede spiegels. Een van mijn spiegels is binnen twee weken een paard door gesprongen (geen van mij trouwens, om alle roddels even voor te zijn) en dan zit er een fikse deuk in, maar de scherven hangen aan de folie, wel wat kleine glassplintertjes. Paard moest wel gehecht, maar hij was het gemak door de hele hardboard/flexibel houten achterwand gegaan dus ik weet niet of het van de spiegel was.
Er zit een kader rond, wij hebben op de bakrand, waar de benedenrand van de spiegel uitkwam wat extra houten balkjes getimmerd voor de stevigheid, bovenaan een lange schroef zodat je kan varieren in de hoek waarin je hem plaatst.
Spiegelfolie had ik eerst voor gekeken maar dat was erg duur op die oppervlakte.