Graag jullie mening!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hverbeek

Graag jullie mening!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:00

Ik zit met een probleem en wil dit graag even aan jullie kwijt...

Ik sta met mijn paardje op een prima stal.
Alleen meneer gedraagt zich als een pitbull.
Zo heb ik hem nog nooit mee gemaakt.
Op zijn vorige stal heeft hij altijd met ruinen gestaan en er was niks aan de hand.
Hij was eigenlijk een watje...
Nu staat hij op een stal met alleen maar merries en sindsdien is de ellende begonnen.
Hij dekt ze, sommige moet hij echt niet en gaat erachter jagen. Hij pakt ze in de hals en laat niet meer los.
En als de merries hengstig zijn hoeven de eigenaren niet eens in de buurt te komen van hun merries want dat vind die van
mij niet goed. Met het gevolg dat hun hun paarden niet meer uit het land kunnen halen.
Nu is het van de winter mooi opgelost dat hij in de paddock apart staat met een draadje er tussen zodat hij wel kan neuzen met de rest.
Dit ook doordat hij van de zomer een trap heeft gehad en even niet met de rest mocht.
Want die was behoorlijk verkeerd terecht gekomen...stok kreupel, Emmeloord en na een half jaar rust mogen we nu weer wat doen.

Ok nu dan mijn probleem.
De eigenaar durft het dus niet zo goed aan om hem straks op het land bij de rest te zetten.
Heel goed te begrijpen.
Nu heeft ze nog twee kleine landjes waar hij op mag staan.
Ze wil dan haar merrie wel met een jaarling bij hem zetten maar als die hengstig is moet hij weer alleen staan.
Dus de ene keer staat hij niet alleen en de andere keer weer wel.
Nu had ik voor mezelf besloten ik kijk het wel aan en zie wel hoe het gaat.
Maar toch erg in mijn achterhoofd een paard hoort niet alleen.

Nu belde van de week een vriendin mij dat er bij haar een box vrij komt.
Ja, en toen begon het twijfelen weer.
Heb daar principe dezelfde faciliteiten alleen hij komt dan in de paddock met twee ruinen en een merrie en zomers op het land met nog twee ruinen en een merrie.
Nu is mijn grootste angst door zijn blessure dat hij straks net weer een verkeerde trap krijgt.
Ik denk zelf wel als hij met ruinen komt te staan dat het weer een "watje" wordt.
Maar wat als hij daar net zo gemeen blijft doen als wat hij nu doet.....
Maar een paard alleen wordt ook niet gelukkig........ Het risico maar nemen dat het goed gaat op de nieuwe stal?

Ik weet het even niet meer

Oliebollie

Re: Graag jullie mening!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:03

Jeetje lastig.. Ik zou het eigenlijk ook niet weten..
Als het je echt niet lekker zit, zou ik er toch over nadenken om naar die andere stal te gaan ( kijken ) Maar lastig hoor!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:08

Jhaa echt 'n moeilijke keuze! Ik denk ook net als Merlinde dat je eens bij die andere stal moet gaan kijken...Of hem daar een weekje stallen om te kijken hoe het daar gaat...!!

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:09

Ik ben ondertussen al bij de stal wezen kijken en heb ik een goed gevoel bij. Maar waar ik nu sta ik dus ook prima. Maar laat ik hem alleen of neem ik de gok....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:17

kun je niet met beide stallen een proeftijd afspreken? Als jouw paard bij de huidige stal mogelijk toch apart moet, kun je hem misschien proef laten draaien bij die nieuwe paarden om te kijken of dat wel klikt (soort van vakantieverblijf) en zo ja, dan verhuizen, zo nee, dat je gewoon weer terug kunt naar je huidige stal. eventueel reserveringskosten aanbieden aan je huidige stal, of je stal gewoon doorbetalen en aangeven dat je paard even op vakantie gaat, en daarna pas opzeggen als je weet dat hij op zijn nieuwe adres wel samen met de paarden kan blijven staan.

Nadeel is dat ook bij je nieuwe stal ook een merrie staat. Als je pech hebt gaat hij met de ruinen knokken om die merrie, of is die merrie elke keer de pineut...

Wij hebben hier thuis ook 3 ruinen staan en een merrie en de ruinen gingen eerst ook knokken en de merrie afschermen, maar deze merrie is enorm dominant, dus zijn ze alle drie bang van haar en zij is diegene die bepaald wie bij haar in de buurt mag komen en als het haar niet zint jaagt ze ze rap weg. Dus gaat het nu wel goed.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:58

Ik zou gaan.
Een vriendin heb je daar al, ook gezellig. En je paard krijgt ook weer vriendjes. Een verkeerde trap kan altijd..
En als de rest ook goed is waarom zou je dan met je probleem blijven zitten terwijl de oplossing zo dichtbij is?

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:02

Ik zou ook gaan.
Ik ben het eigenlijk ook eens met AaronYve.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:27

Moeilijk.. doe gewoon wat voor jezelf t beste voelt..
Waar denk je dat het paard zich het beste voelt?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:08

Lijkt me een moeilijke keuze, maarergens denk ik, dat je stalgenoten van nu er best blij om zullen zijn, aangezien zij geen 'problemen' meer met paarden uit het land halen e.d. zullen hebben.
Het zou idd fijn zijn als die merrie op de andere stal dominant is; zijn de praatjes van de jouwe hopelijk weg of iig ingedamd.

Proefperiode is ook een optie, maar moet je je wel weer afvragen of ze zoveel met je paard wil sjouwen. Als hij daar niet gevoelig voor is, waarom niet?
Wat zeggen de staleigenaren van beide stallen ervan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:14

Kan er op je huidige stal niet 1 dominante merrie bij jou paard staan? Liefst natuurlijk een wat ouder dier dat niet zoveel bereden word b.v? Jammer dat er alleen maar merrie's staan.