beoband wei-afscheiding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

beoband wei-afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:57

Ik heb wat vraagjes:

Ik ben een beetje aan het kijken wat alles zo'n beetje kost om je weiland af te zetten. Ik ben terecht gekomen bij de website van Beoband. Dit spreekt me in principe wel aan. Maar heb nog wel vragen erover:

1 - hoeveel koste het om beoband mechanisch strak te trekken?
2 - welk bedrijf doet dat mechanische straktrekken?
3 - om de hoeveel meter moet je een paal neerzetten om het band aan vast te maken?
4 - wat voor palen hebben jullie gebruikt (soort hout, behandeld of niet), welke lengte en welke breedte?
5 - op de site staat een poortveer (bij de prijzen, onderaan). Hoe lang is deze?

En alle overige informatie is natuurlijk ook welkom.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:04

Hoi, wij hebben beoband om de bak zitten dus ik zal eens proberen je vragen te beantwoorden:

1 - Dit heeft mijn vader zelf gedaan met de traktor, die meneer van beoband heeft hem uitgelegd hoe je dat het best kan doen.
2 - Als je zelf een traktor hebt, kun je het zelf. Of als je iemand kent met traktor zou je die persoon kunnen vragen. Anders zou ik het niet weten, dan moet je denk ik bij een loonwerker zijn.
3 - Wij hebben de palen om de 3 meter, minder kan denk ik altijd (2.5m bv), maar veel meer zou denk ik niet gaan, maar goed ik ben geen expert ;)
4 - Grote zware weidepalen (gecreoseerd meen ik, weet niet of ik de juiste benaming en spelling gebruik.) Onze palen waren iets van 2 m., en gingen 50 cm de grond in ongeveer. Zijn zo'n 12 cm in doorsnee.
5 - Weet ik niet.

Als je (meer) vragen over beoband hebt, zou ik die man gewoon ff bellen of mailen!
Succes!

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:15

Wij hebben net een paar weken een nieuwe bak geplaatst van beo-band. Inderdaad, strakzetten ook zelf gedaan, met een kleine kraan. Wordt duidelijk uitgelegd door de leverancier. (kan natuurlijk ook met tractor oid) Palen staan 3 meter uitelkaar. Bij een wei afrastering is het denk is, gezien de waarschijnlijk langere lengte niet verstandig ze verder uit elkaar te zetten. Palen zijn bij ons 2.5 meter lang. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe hoog het boven de grond moet uitsteken. Gemiddeld moet er iets meer dan de helft in de grond. Ze zijn van hardhout (8x8). is heel duurzaam maar wel wat duurder. Geimpregneerd hout kan natuurlijk ook, maar gaat over het algemeen niet zo lang mee als hardhout en moet toch geregeld gecarboleumd worden. Die "slinkie"veren zijn uitgerekt +/- 5 meter. Maar dan zwabberen ze hele erg heen en weer, en moet je wel heel hard trekken om iets af te sluiten

prakkie

Re: beoband wei-afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:24

ok, het ging mij mn om of het dus voor een hele opeing gehangen kan worden en dat is dus mogelijk.

Alvast bedankt voor alle info...heb er veel aan!

Nadir

Re: beoband wei-afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:50

Mijn ervaring met beo-band is wel dat het heel erg uitrekt. Dus als je alles netjes strak hebt staan en de paarden hangen er een keertje in dan hangt het gelijk heel slap en half op de grond...

Misschien ook iets om rekening mee te houden/over na te denken. ;)