Letten jullie op de piste bij het kiezen van een pensionstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jelsahh

Letten jullie op de piste bij het kiezen van een pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:19

Hey,
Wij zijn druk aan het zoeken naar een leuke paardenhouderij om te kopen.
We zijn er al naar een heel deel gaan kijken, en er is 1tje ons heel erg goed bij gebleven.
Het gaat over een pension stalling wij zouden het ook zo houden, dus geen manege er van maken (moest het nog toegelaten worden)
En we zou den er graag een sportstal van maken. (in de loop der jaren natuurlijk)
Het is super gelegen. Vlak bij natuurgebied waar je hele dagen kan wandelen, en toch dicht bij de autosnelwegen.
Er zijn 54 knak dezelfde stallen. (allemaal dezelfde groote en uitzicht) (binnenstallen waarvan 40 stallen een luikje hebben naar buiten)
Er zijn 4 wasplaatsen met solarium. Er zijn enkele grote weides en een 0 tal graspaddoccen van 20m*15m
En een buitenpiste (geopat, gedraineerd,..) van 60m*30m
Er is ook een Kantine met uitzicht op de binnepiste, en een terras buiten.
Alleen hebben we 1 nadeel. De binnepiste is wat klein. Deze is 60m bij 17m
Wat vinden jullie daar van? Zouden jullie het laten liggen voor die te kleine binnepiste?
Graag een eerlijk antwoord! vertel er mischien ook even bij waarom wel en waarom niet!
Dank bij voorbaat!!!

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:04

Mij persoonlijk zou het niet uitmaken, ik rij veel liever buiten dan binnen.. Voor mij hoeft een binnenbak zowiezo niet..
Een goedbuitenbak met goede verlichting is voor mij wel een must, en natuurlijk uitrijmogelijkheden!
Daarbij vindt ik ruime goed geventileerde stallen en onbeperkt hooi en dagelijkse weidegang van min 10 uur per dag veel belangrijker..

De bak is maar 3 meter korter, ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, want hij is wel lekker lang..

Maar, stel dat je in doorwedstrijden wilt gaan organiseren, dan heb je wel een probleem, dan kom je niet aan de 20 X 40 norm die daarvoor gesteld wordt..

Mizora

Re: Letten jullie op de piste bij het kiezen van een pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:29

Nee, ik denk het niet. Maar zou ik een groen paard hebben misschien wel, afhankelijk van hoe de buitenpiste blijft. Blijft deze vrijwel het gehele jaar goed, dan niet. Maar anders zou ik heel erg goed gaan afwegen en vergelijken met wat andere stallingen te bieden hebben.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:59

Het hangt vooral af van wat er in de omgeving nog te vinden is in vergelijking tot de prijs.
Als er in de omgeving nog stallen zitten die hetzelfde aanbieden (dus ook goeie buitenbaan) en wel een 20/40 of 20/60 binnenbak hebben voor ongeveer dezelfde prijs, zou deze inderdaad wel een lichte voorkeur hebben bij mij.
Een bak die wat korter is zou mij weer minder kunnen schelen, maar een die smaller is vind ik persoonlijk wel wat lastiger.
Alhoewel ik ook eigenlijk een goeie buitenbak prefereer. (Ik ben bijvoorbeeld zelf net verhuisd van een stal met goeie binnenbak maar met een buitenbak met slechte bodem naar een stal waar alleen een buitenbak is, die wel een goede bodem heeft. Die bodem was de grootste reden voor de verhuis.)
Maar een goeie binnen -én buitenbak, zou natuurlijk helemaal ok zijn. T'is toch wel leuker om een ruime binnenbaan te hebben bij slecht weer. ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:06

Jelsahh schreef:
Hey,
We zijn er al naar een heel deel gaan kijken, en er is 1tje ons heel erg goed bij gebleven.
Het gaat over een pension stalling wij zouden het ook zo houden, dus geen manege er van maken (moest het nog toegelaten worden)
En we zou den er graag een sportstal van maken. (in de loop der jaren natuurlijk)
Het is super gelegen. Vlak bij natuurgebied waar je hele dagen kan wandelen, en toch dicht bij de autosnelwegen.
Er zijn 54 knak dezelfde stallen. (allemaal dezelfde groote en uitzicht) (binnenstallen waarvan 40 stallen een luikje hebben naar buiten)
Er zijn 4 wasplaatsen met solarium. Er zijn enkele grote weides en een 0 tal graspaddoccen van 20m*15m
Wat vinden jullie daar van? Zouden jullie het laten liggen voor die te kleine binnepiste?
Graag een eerlijk antwoord! vertel er mischien ook even bij waarom wel en waarom niet!
Dank bij voorbaat!!!

Hoe bedoel je met deze zin die ik voor het gemak vet heb gemaakt?

Zoals sorrel al zei, voor de wedstrijden heb je dan wel probleem met binnenpiste.

Maar voor de rest klinkt het super. Het is bereikbaar per auto en fiets, neem ik aan. Verder kun je dus zo in het bos met rijden. Een luikje naar buiten is wel fijn voor als afleiding en frisse lucht in de stallen. Lekker ruime buitenbak en kun je dus ook uitstekende springlessen geven in een buitenbak.

Verder vind ik als klant belangrijk dat je paard heel jaar door naar buiten kan. Tijdens zomermaanden hele dagen (en nachten) en tijdens wintermaanden overdag (minstens 4 uur) zie ik het graag bij de stallen. En dat de staleigenaar je paard voert en binnen- en buitenzet voor je. Ik heb ook ervan geleerd dat er goede bodem in een rijbak moet zitten!

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:24

Goldenflower schreef:
Jelsahh schreef:
Hey,
Dank bij voorbaat!!!

Hoe bedoel je met deze zin die ik voor het gemak vet heb gemaakt?

Sorry voor de schijffout, ik bedoel dus dat er een 10tal graspaddocen zijn, waar dus de sportpaarden in kunnen die niet op grote weides mogen (dat is natuurlijk een eige keuze)

moen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:09

Mij zou de binnenpiste ook niet uitmaken, je hebt wel een grote buitenbaan en 17*60 is op zich wel te doen!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:17

Als je buitenbak zich het hele jaar door goed houdt zou ik het geen probleem vinden. Is die in de winter toch een beetje minder, dan zou het voor mij wel een issue zijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:52

Je hebt een buitenbak met goede afmetingen en een goede bodem dus die zal het hele jaar door goed te doen zijn.
Dat de binnen bak wat smaller is nam ik dan maar op de koop toe. Het was mooier geweest als hij niet smaller maar korter was geweest maar ja je kunt niet alles hebben. :D .
Het klinkt echt heel goed hoor. Het is dat ik al een eigen pensionstal heb en je niet bij mij in de buurt zit anders had je je eerste klant al binnen. :D ;) .

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:48

mij zou het persoonlijk ook niet zoveel uitmaken, maar inderdaad als je een iets met wedstrijden wilt gaan doen is het misschien wel lastig.

maar als ik zoveel centjes zou hebben had ik het allang gekocht! klinkt toch bijna te perfect voor woorden, en tsja die drie metertjes daar kan ik me dan niet zo heel druk om maken.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:51

we hebben het hier over 3 meter.
denk niet dat veel mensen daar een probleem van maken.
de meeste binnenbakken zijn 40x20, jouw bak is dus al 20(!) meter langer.
misschien heeft de helft het niet eens door...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:52

Het zou mij als klant zeker niet uitmaken. Een goede buitenbak en uitrijmogelijkheden vind ik wel belangrijk, een binnenbak vind ik eigenlijk luxe (wel heel fijn) en ik zou me niet druk maken over afmetingen (als pensionklant dan he)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:41

als ik een wedstrijd ruiter had het mij wel uitgemaakt.
Daarbij moet je er (als je zegt een "sportstal te willen worden) vanuitgaan dat als je binnen wedstrijden wil hebben in het winterseizoen, je moet voldoen aan de officiele eisen.

En met een bak van 17x60 doe je dat niet, hoe banketstaaf het ook is.
Voor het Indoor seizoen dressuur is deze toekomstige "sportstal" dus niet geschikt :n

Als pensionklant zou het me niet kunnen schelen. Ik ga toch vrijwel nooit de bak in, het liefste lekker naar buiten. Maar kan me dus wel indenken dat mensen die wedstrijd gericht trainen moeite hebben met de 17 meter.
Zeker met de steeds groter en langer wordende paarden van tegenwoordig