Ik hoop dat ik mijn vraag in de goed heb geplaatst en iemand mij misschien kan adviseren.
Het gaat om het volgende:
Na 1.5 jaar behandelen blijkt dat er helaas niets meer te doen is aan de blessure van mijn pony ( echt alles geprobeerd ). Hij loopt licht kreupel, maar heeft hier zelf gelukkig geen pijn aan. Rijden is hierdoor geen optie meer. Ik heb mijn pony al 10 jaar en ook al was het te verwachten, het verdriet is erg groot. Nu ben ik aan het het wikken en wegen over wat ik nu moet doen. Hij is 14, gaat in deze conditie nog minstens 10 jaar mee lijkt me. Hij staat 's winters overdag (zou ook 's nachts buiten kunnen blijven) en in de zomers de hele dag op het land. Door het feit dat ik 'm niet meer kan rijden komt 'ie om in de energie, iets wat irritant begint te worden voor de andere paarden/mensen. Hij sloopt z'n stal en is af en toe niet te houden. (rustig wandelen is er niet bij)
Ik mis het rijden ontzettend, daarvoor heb je vaak in 1e instantie een paard. Aan de ene kant wil ik 'm niet kwijt, hij is m'n maatje en ik heb 'm al zo lang...Aan de andere kant zit er ook een financieel plaatje aan: ik moet altijd flink werken om een paard te houden (staat niet aan huis ofzo) en nu nog minstens 10jaar lang betalen voor een paard die je eigenlijk alleen kan poetsen, beetje wandelen en een appel kunt geven is best veel. Desondanks natuurlijk weer de gedachte dat ik m'n leven niet kan voorstellen zonder 'm. Maar er een tweede paard bij kopen gaat niet werken: daar heb ik niet de financiele middelen voor en dan kan ik ze niet genoeg aandacht geven en dat wil ik niet.
Nu ben ik eens rustig aan het nadenken hoe verder. Vooralsnog heb ik geen haast en vermaakt hij zich prima. Maar kan iemand mij vertellen wat misschien de opties zijn voor een paard met een chronische blessure qua rusthuis etc. en wat daarvoor de kosten zijn? Ik ken alleen maar paarden die van ouderdom zijn ingeslapen of zijn verkocht als fokmerrie (of mensen die er wel een 2e bijnemen)
Heel erg bedankt!