Schuldig voelen om paarden te verhuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Schuldig voelen om paarden te verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:18

Zijn er meerdere mensen zoals mij dat ze zich schuldig voelen om een paard te verplaatsen.
Wij willen over een tijdje gaan verhuizen, en dan gaat onze haflinger zo wie zo mee, maar er zit grote kans in dat onze andere paarden (shet's) uit elkaar getrokken worden en ze allemaal op een ander plekje terecht komen.

En ondanks dat het voorlopig nog helemaal niet zeker is wanneer we gaan, kan ik me er nu al echt heel schuldig over voelen.

Wie heeft daar nou ook last van? Dat je je schuldig voelt om een (kleine) groep uit elkaar te moeten trekken en er paarden laat verhuizen...?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:25

ik ken het gevoel, heb t ook altijd bij mn merrie gehad, zo van ze heb het hier naar dr zin en dan ga ik dr bij dr vriendjes weghalen.
maar heb eigenlijk nooit gemerkt dat ze na een verhuizing ergens last van heeft gehad, ze is altijd na een dag weer helemaal zichzelf, past zich vreselijk snel aan dus maak me er nu wat minder druk om. (niet dat ze ooit nog es bij deze stal zal weggaan)
ze zullen misschien een paar dagen last van hebben dat ze de bekende missen, maar ze passen zichzelf snel aan, en als ze wel bij andere paarden komen zullen ze zich snel op hun gemak voelen. maar het heeft misschien wat tijd nodig, ik zou me er niet te schuldig over voelen!

magic_lover

Re: Schuldig voelen om paarden te verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:31

heel herkenbaar, ik had het ook heel erg toen ik mijn merrie moest verhuizen van mijn werk naar waar ze nu staat...
niet dat ze het daar slechter zou krijgen ofzo, dat is totaal niet het geval, maar puur dat je haar uit haar vertrouwde omgeving weghaalt, bij al haar vriendjes etc, daar had ik het heel moeilijk mee.....

maar inmiddels is het goed, en heeft ze dikke vriendjes op haar nieuwe stal :)

smilegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:56

ik heb er ook moeite mee
probeer de shetjes bij elkaar te houden of laat ze leasen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:58

Aan zo iets zaten wij ook al te denken, maar om ze bij elkaar te houden valt al niet mee. En om ze te laten leasen ook niet...

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:59

Ik ken het gevoel. Ik heb merrie al een aantal keer verhuisd en elke keer voel ik me heel erg schuldig..zij heeft haar vriendjes en zij staat daar 24 uur. Ik ga binnenkort weer verhuizen maar nu heb ik twee paarden en zij zijn dikke maatjes...dit maakt het een stuk makkelijker en bovendien gaat er nog een paard van mijn huidige stal..ook een vriendje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:08

Heb mijn paard anderhalf jaar geleden een keer verhuisd en vond het ook zo erg om hem uit zijn geliefde kudde weg te halen. Maar dan kreeg hij er nog een schuilstal bij en we zouden dichter bij het bos zitten.....

Ik merkte als snel dat hij niet echt kon aarden daar, ik zag het ook aan zijn ogen en merkte een gedragsverandering. Daarbij kreeg hij ineens onbeperkt ruwvoer, waar hij in korte tijd echt behoorlijk van aankwam. Het voedingsschema daar werkte dus ook niet bij mijn paard (en dat was niet te veranderen), dus toen ben ik alsnog terug verhuisd. Wat was hij blij, zeg, en die herkenning van alle paarden uit zijn oude kudde vond ik zo ontroerend om te zien :) . Toen wist ik zeker dat hij echt NOOIT meer weg gaat van deze mooie plek. Dan maar geen schuilstal, dan maar iets verder door het dorp rijden om in het bos te komen....... Heb een hoop geleerd van die ervaring.

Luxorvalkje

Re: Schuldig voelen om paarden te verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:12

Vind het altijd een vervelend gezicht als een kudde uit elkaar gaat. Maar als je een paard koopt/verkoopt gebeurt toch hetzelfde? Het blijft overigens vervelend voor het paard
Kunnen je shetjes niet mee?