Dus weg prikkeldraad. Maar dat spul rolt zichzelf op en prikt
Iemand ervaringsdeskundig en weet wat de beste methode is?
Juist in stukken knippen of loshalen en daarna oprollen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

blue_kim schreef:snap trouwens nooit waarom ze voor koeienland wel prikkeldraad gebruiken, en koe kan er net zomakkelijk verstrikt in raken als een paard...
kan je eventueel als het de verkeerde kant opgaat oid het even aanpakken.
als die van iemand anders is zou je dat allicht eerst meoten vragen of je die wel af mág knippen. Je kan 'm namelijk ook gewoon zo oprollen en alleen de krammen loshalen of waar 't ook mee vast zit aan de paal.
cp112 schreef:Wij hebben het ook moeten doen, Eerst ales gewoon van de palen afhalen en in het land neerleggen een stukje van de palen af oid. Dan even een ronde houten paal zoeken, het begin van het draad in het midden erom doen en even met een tang vastdraaien. Dan met zijn 2'en kan je zo alles oprollen.
blue_kim schreef:goede stevige handschoenen aan, en een stevige broek
en dan inderdaad oprollen en afknippen.
snap trouwens nooit waarom ze voor koeienland wel prikkeldraad gebruiken, en koe kan er net zomakkelijk verstrikt in raken als een paard...
daffie1986 schreef:Ik zou de palen eerst uit de grond halen(met prikkeldraad er nog aan vast) dan het geheel oprollen met de palen ertussen en dan pas op het erf alles uitrollen en losmaken. Als er iets in het land blijft liggen en je paard komt de volgende dag met nageltred binnen door een roestige kram of stuk prikkeldraad, ben je niet blij.
Hihi, lijkt me niet handig. Ik neem wel een emmertje mee voor de krammen etc.