Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Equimotion schreef:Er zijn maar weinig paarden die het echt niet kunnen hebben. Veel paarden "schrikken" even van het geluid als je het apparaat aanzet maar ze wennen er heel snel aan. Een handige scheerder die weet wat hij doet kan dan al veel helpen, een paar strepen sedalin doet ook best een hoop...
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een paard echt te bang was om het te kunnen scheren.
Overigens helpt het licht langer aanlaten meestal meer tegen haargroei dan tig dekens opdoen.
Equimotion schreef:Er zijn maar weinig paarden die het echt niet kunnen hebben. Veel paarden "schrikken" even van het geluid als je het apparaat aanzet maar ze wennen er heel snel aan. Een handige scheerder die weet wat hij doet kan dan al veel helpen, een paar strepen sedalin doet ook best een hoop...
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een paard echt te bang was om het te kunnen scheren.
Overigens helpt het licht langer aanlaten meestal meer tegen haargroei dan tig dekens opdoen.
Equimotion schreef:Mijn advies is eigenlijk dat je even iemand moet zoeken die handigheid heeft, en die gewoon even door durft te pakken zodat ze rustig aan het apparaat kan wennen. Een scheermachine af laten gaan zonder te gaan scheren levert meestal alleen maar stress op, terwijl als je gewoon aan de gang gaat ze in no-time gewend zijn.
Sedalin kun je vooraf geven. Ik zou dat de eerste keer wel doen, dat haalt ook een beetje de "scherpe kantjes" eraf. Vaak merk je dat een tweede keer dan veel makkelijker gaat omdat ze de eerste keer een goede ervaring hebben gehad, waardoor je het na een paar keer dus helemaal niet meer hoeft te gebruiken.