Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xxmyrtheexx schreef:dat zou wel het prettigste zijn, dat we van het zaagsel af zijn.. wnt daar heb je erg veel vn nodig en het is lastig met de mest..
maar geven de stalmatten wel genoeg warmte?
barbar schreef:erg? ligt er aan, als je van die opgedroogde pisplekken van hun buik af moet poetsen dan wel ja omdat het zo fijn is dat het door de lucht gaat dwarrelen en je dat dus ondertussen inademt (moet zeggen, smaakt heel vies)

barbar schreef:ik weet dat die matten er eigelijk zijn om geen strooisel meer te hoeven gebruiken, maar worden de paarden niet heel erg vies als ze gelegen hebben? (pisplekken)
xMarloes schreef:OMG JAA HEEL ERG!!!
ECHT ik vindt het zo stinken :S
Ik gooi altijd allemaal zaagsel erop :S
Ik moet elke x me kleding wassen..
en de deken van me vz. die stinkt als een @$*&%%Yi!
Apacheshadow schreef:de paarden bij ons op stal staan ook op matten maar tot halverwegen want daarna is er een rooster.
We strooien dan wel stro maar dan tot halverwegen de matten vooraan blijft het dan vrij.
We laten het stro achter puur liggen om zo een bedje te maken op het rooster
Branca schreef:Barbar, wij halen alleen de middelste eruit. kan je spuiten of met een soort draaiende borstel de matten doen.
XMarloes, dat is natuurlijk veel te weinig.. dat moet vaker gebeuren. Schoonspuiten doe je gewoon s'morgens en voordat de paardjes binnenkomen is alles alweer droog.

). Elke dag wordt de mest en stro eruit gehaald, staldeur hele dag open dus wordt lekker gelucht. De paarden staan ook alleen savonds en snachts op stal. Moet zeggen dat het, na een dag luchten, gewoon 'lekker' ruikt, helemaal als t nieuwe stro erin ligt. Voor mij is het iig wel ideaal, bij de vorige stal stond mevrouw tot kniehoog in t stro, daar at ze dus echt veeeeelsteveel stro. xMarloes schreef:Branca schreef:Dan is het niet goed gemaakt... En moet af en toe ook schoon gespoten worden.
Ze worden alleen schoongespoten in de zomer als de paarden op de wei staan!