Hengstenweide gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_lover

Hengstenweide gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:58

Hallo. ik hoorde pas geleden via iemand van een hengstenweide. Een goedkopere soort opfok. Wie heeft hier meer informatie over?

*Wie kan mij meer vertellen wat het verschil is tussen opfok en een hengstenweide?

*Wie heeft er een ervaring met opfok/hengstenweide (of beide?)

*Wie kent er een goede/goedkope hengstenweide, website, adres, telefoonnummers welkom.

_Jordy_

Re: Hengstenweide gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:03

zet even een stipje ben ook wel nieuwsgierig..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 07:54

Het is heel moeilijk om een hengstenweide te vinden maar je hebt er verschillende misschien verstandig te vermelden of het je uitmaakt waar. In je eigen provincie? of dat je wilt dat je hengst bij soortgenoten komt te staan, denk aan de verschillende opfokstallen (rasgericht).
En hoe oud is je hengst. Na 3 jaar is het vaak heel moeilijk een weidegang te vinden.

Animal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 19:14

ik wil volgend voorjaar een Shire veulen kopen. ik woon zelf in Zuid Holland, het moet wel op zo'n afstand zijn dat ik zeg maar wel 1x per week ernaartoe kan. Drente of overijssel of gelderland ofzo maakt me niet uit.Niet helemaal naar Groningen of Friesland, dat is net te ver.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:20

hengsten weide is gewoon een weide waar alleen hengsten staan, ze kunnen niet naar binnen maar gewoon lekker stuk land waar ze samen op kunnen groeien.