Ontwormen welke waneer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Ontwormen welke waneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 18:58

Hallo,
Sorry mocht het hier verkeerd staan. En als hier al een topic over is maar ik kon het nergens vinden.
Tijd terug heb ik via internet een heel pakket wormenkuren besteld via internet. Daarbij zat dus een schema hoe ik het beste in welke volgorde kon ontwormen.
Ik ga nu echter pas aan dit pakket beginnen en kloppen de datums dus niet die op dat schema stonden.
De ene wormen kuur is 8 weken werkzaam en de andere 12 weken.
Maakt het uit welke ik welke maand geef? Of maakt dit niet uit zolang ik maar weer een nieuwe toedien als die andere niet meer werkzaam is?
Ik hoor het graag.
Groetjes Ash

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:30

Ligt eraan wat de werkzame stof is, meestal wordt ivermectine of moxidectine na de eerste nachtvorst gegeven ivm horzeleitjes. Als je geld wil uitsparen kan je beter mestonderzoek doen. Scheelt enorm veel en je hoeft niet elke 6 of 8 weken weer te spuiten.
www.wormbestrijding.nl

Ash_

Re: Ontwormen welke waneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:34

IK weet nu indd hoelang de stoffen erin werkzaam zijn. Als ik dan net nadat deze niet meer werkzaam is een nieuwe geef is dit tog goed?
Mest onderzoek heb ik al over nagedacht maar ga eerst deze wormenkuren op maken anders zijn deze niet meer goed.
Kan ik op de verpakking zien of ivermectine of moxidectine erin zit?

ukoldaatje

Re: Ontwormen welke waneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:06

Aangezien je de kuren nu bij de veearts moet halen, vraag ik daar altijd mijn advies en zij zeggen precies te weten wanneer je welke kuur nodig hebt, en daar gaan we dan maar vanuit...