vervelende muggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

vervelende muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:10

De tijd komt er weer aan dat de muggen weer actief worden. Mijn paard is echt de pineut want hij wordt echt opgevreten. Hij heeft geen zomerexceem en hij is er verder niet onrustig bij ofzo, maar hij wordt echt belaagd.
Vandaag is het weer begonnen, het weer is iets beter en gelijk hangen ze om hem heen. Ik heb hem gelijk ingespoten met antivlieg, maar of het echt heel erg tegen de muggen werkt weet ik niet.
Heeft iemand nog hele goeie tips wat echt goed werkt tegen muggen.
Ik heb hem niet onder een deken ofzo staan, hij heeft trouwens ook een hekel aan dekens, dus een vliegendeken ga ik niet aan beginnen, vooral omdat ze eigenlijk het meest om zijn hoofd zitten heeft dat ook niet zoveel zin.
Verder heeft hij wel zo'n vliegenmasker, maar als ze straks op de wei staan kan ik er vanuit gaan dat ik dagelijks heel de wei af kan zoeken omdat dat ding ergens ligt.
Hij wordt dus dan wel zeker dagelijks ingesprayd met vliegenspray. Knoflook eet hij omheen. Ik weet het dus even niet meer. Misschien weten jullie nog van die huis tuin en keuken middeltjes ofzo.
Hij is helaas net als ik, erg aantrekkelijk voor muggen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:01

Verplaatst van MD naar VWS.

rockwitch

Re: vervelende muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:03

ok sorry, wist niet zeker of het goed stond, maar thnx voor het verplaatsen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:09

Helaas geen tips voor je...
maar hier ook al weer muggen gesignaleerd, bah wat zijn ze vroeg die krengen! Had de hoop dat ze allemaal ijsblokjes waren geworden in de winter, maar helaas.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:19

nou idd, ik had gehoopt dat de meeste wel doodgevroren waren, maar jammer genoeg niet. Arme paardjes

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:20

Goeie antivliegenspray spuiten, maar ja dan nog.....
Vliegen zijn vervelend.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:54

Gister zaten mn pony's er ook helemaal onder.. :( echt stomme beesten zeg, had ook niet verwacht dat ze nu al zouden komen..
Helaas weet ik ook nog niet echt wat er nou goed tegen helpt, ben nog zoekende ;)