hallo, Ik doe door het jaar een paar keer mee aan een wedstrijd. 13 en 19 april heb ik weer wedstrijd. Mijn paard is een tinker met manen van 1 meter en normaal doe ik altijd merrie/hengstenvlecht op wedstrijd. Maar nu wil ik eens iets lekkers origineel doen. Netje heb ik al geprobeerd maar dat ziet niet uit, knotjes gaat niet omdat hij te lange manen en te dikke manen heeft. Weet iemand nog een origineel idee voor vlechten op wedstrijd??
2 vlechten boven elkaar.! dit kan je doen door steeds een pluk wat je normaal erbij stop eruit te gooien en pluk ernaast te pakken, dus om en om pak je een pluk en vlecht zo door, kn je erna erboven 1 maken! maar mijn haflinger heeft langere mane dan 1 meter en op wedstrijd vin ik het altijd wel leuk om los te doen
Nou, ik vind een matje helemaal niet lelijk, maar dat moet je wel kúnnen maken.
Als je het paard wast voor een wedstrijd, heel veel kleine vlechtjes maken, en die net voor het losrijden eruit halen, dan heeft je paard allemaal kleine slagen. Doe dit als de manen (en staart?) nog nat zijn, dan droogt het zo op, dus dan blijft het lekker lang zitten.