Glasscherf in hooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olijkje

Glasscherf in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:37

Ja, hoi,ik ging vanavond mijn pony voeren en er lag een glasscherf in haar voerbak(daar boven hangt het hooinet).
Ik ben hier nogal van geschrokken, nu vroeg ik me af: zou het kunnen dat mijn pony ook een glasscherf heeft binnengekregen?
Of is het zo, dat ze dit gelijk merkt en omdat dit niet haar natuur is het gewoon weg niet moet..?

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:45

Het is moeilijk te zeggen of ze glas heeft binnengekregen.Het kan zijn dat ze niets heeft binnengekregen.Maar het kan zijn dat er misschien ook kleine stukjes glas in zaten en die misschien wel heeft opgegeten.

Hou je pony goed in de gaten.En controleer het hooi goed of er niet nog meer glas in zit.

beestenfreak

Re: Glasscherf in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:46

idd weet je zeker dat het uit het hooi kwam? dan zou ik het even melden bij de persoon waar je het hooi gekocht hebt...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:47

Ja ik weet het dus niet zeker, het kan ook ergens in de schuur hebben gelegen en er tussen zijn gekomen.
Verder zit er geen glas meer in het hooi, ik hoop dus dat het die ene scherf was..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:49

Paarden kauwen altijd vrij lang op hun hooi, dus als ze glas in haar mond had gekregen heeft ze waarschijnlijk tijd genoeg gehad om dat weer uit te spugen. Paarden slikken niet snel iets hards door.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:52

Ik hoop het! Zoiets dacht ik ook wel, maarja je weet het nooit..

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:19

MysticTinker schreef:
Paarden kauwen altijd vrij lang op hun hooi, dus als ze glas in haar mond had gekregen heeft ze waarschijnlijk tijd genoeg gehad om dat weer uit te spugen. Paarden slikken niet snel iets hards door.

Inderdaad. Bovendien zijn de lippen van je paard zo gevoelig, dat ze echt niet zomaar een stuk glas naar binnen werken ;)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:21

Ah dankjewel jongens :), jullie stellen me echt gerust.. Ik moet er niet aan denken wat zo'n scherf wel niet kan doen..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:43

ik denk dat je paard geen glas heeft binnengekregen omdat ik vermoed dat het stukje glas groot genoeg is geweest om mee 'gehooid' te worden, en kleinere stukken zullen terug op eht land vallen indien ze er tussen zitten.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:39

Ja dan kan, maar ik weet niet of het bij het hooien was geweest, het was geen grote scherf, het was bruin glas. Dus waarschijnlijk een stukje van een bierflesje..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:40

Maar ik weet niet hoe snel je het merkt, want vanochtend was ze even druk en vrolijk als altijd. Het leek niet of ze ergens pijn had of iets dergelijks.. Heb ook verder in het hooi geen glas gevonden.. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:47

Door het hooi goed op te schudden kun je dit voorkomen.
vaak kan de boer waar het hooi vandaan komt er ook weinig aan doen omdat er rommel in zijn weiland wordt gegooit dat ie dan niet heeft zien liggen.
Maar het lijkt me idd niet prettig.
Ik denk niet dat je paard glas binnen heeft gekregen anders had je vast al wel iets gemerkt.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:49

jesito schreef:
Door het hooi goed op te schudden kun je dit voorkomen.
vaak kan de boer waar het hooi vandaan komt er ook weinig aan doen omdat er rommel in zijn weiland wordt gegooit dat ie dan niet heeft zien liggen.
Maar het lijkt me idd niet prettig.
Ik denk niet dat je paard glas binnen heeft gekregen anders had je vast al wel iets gemerkt.

Ja ik weet het, mijn vader had het hooi gegeven, ik was op school.

Ik denk het ook niet dat ze iets heeft binnengekregen, ben ik echt superblij om , ik kon er vanacht toch niet zo goed van slapen.. :o

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:47

Kan ik me voorstellen en wie denkt daar ook aan.
gewoon even tegen je pa zeggen dat hij het goed opschud alvorens het in het net te doen.
Voor hetzelfde geld had hij zich erin gesneden.