Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) dan zou een paard echt vast moeten staan en vol met zijn gewicht erin gaan hangen dan zou het kunnen breken. ik heb wel eens vaker gezien dat paarden gingen hangen en daarvan heb ik maar 1 keer meegemaakt dat de ring van het halster brak en dat duurde wel even (de eigenaar was zo handig om weg te rennen i.p.v. het paard te kalemeren) en dat was een redelijk zwaar gebouwd paard die met al zijn kracht en gewischt aan dat halster hing. dus wees gerust jou mini zal dat niet voor elkaar krijgen tijdens het wandelen
)
..

houvanponies schreef:Als je pony tijdens het wandelen gaat trekken en je hebt gewoon een normaal halster gaat die niet zo maar stuk, ik denk zalfs dat je halstertouw nog eerder stuk gaat. Het halster breekt meestal wel als het paard vast staat aan een halster+touw en dan uit het niets gaat hangen in de touwen (met volle gewicht uiteraat) en dan het halster sneller breekt als het touw (voor het hangen is uiteraat een paardenknoop uitgevonden).
De ijzeren onderdelen van het halster breken, en die heeft een halstertouw niet.