Hoe een 15×15 bak maken? (voor loswerken ed.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Hoe een 15×15 bak maken? (voor loswerken ed.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:56

Ik heb een training gevolgd met Misty bij Equixantos in Beilen.
Daarbij gingen we het loswerken doen in een 15×15 binnenbakje.
Om alles wat ik daar geleerd heb, thuis te kunnen doen, heb ik daarvoor wel een plekje nodig..

Nou kan ik natuurlijk niet bij de bak die ik kan huren een stuk afzetten, want daar rijden veel meer mensen in en het moet eigenlijk ook in rust.
Ik heb zelf geen bak of iets wat er op lijkt helaas..

Nou is er wel een optie, en dan is een stuk afzetten in de wei, maarja, dan is gras eten wel erg verleidelijk en is ze snel afgeleid door alles om zich heen (haar weidemaatje). En nou kan ik de boer wel vragen of ik een stuk gras mag afmaaien op het plekje waar ik af ga zetten. Maargoed, ook niet superhandig omdat de paarden elke paar maanden naar een nieuwe wei gaan en ik kan moeilijk in elke wei een stuk van zijn grond gaan verpesten..

Iemand een idee?

Aukelizzy

Re: Hoe een 15×15 bak maken? (voor loswerken ed.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:49

Kun je op het weiland niet een stukje afzetten, dat goed kort laten eten door een paard en er eventueel een laagje zand over laten storten.
Je zou de boer misschien een hoekje land kunnen vragen dat je steeds mag gebruiken zodat je niet elke keer moet verkassen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:17

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:08

Aukelizzy: Ja, zou inderdaad kunnen. Alleen kort laten eten, dan moet ik haar er zo lang in zetten. Zand storten kan niet, het is niet mijn grond..

Frank: wowie, ziet er prachtig uit! Helaas veels te uitgebreid voor ons. :)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:38

ik had hetzelfde probleem, maar heb uiteindelijk toch gewoon een stukje afgezet in de wei. En als je maar genoeg met je paard bezig bent, dan krijgt ie uiteindelijk wel door dat ie geen gras meer wil eten hoor ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:53

Verplaatst: TAO --> VSW

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:43

Ik zet gewoon met prikpaaltjes en lint wat af, en ga aan de slag. Paard gaat bij stukje rust meteen gras eten, maar als we aan het werk gaan is ze meteen gefocust op mij hoor :j en als ze even naar haar weidemaatjes kijkt, ah dan heb ik er weer een uitdaging bij. Gaat prima!