Ik vroeg me af hoeveel kleine balen hooi er, gemiddeld, van een hectare land afkomen? Iemand enige ervaring mee?
Ik heb er werkelijk geen flauw idee van! Gemiddeld hé, ik verwacht geen exacte cijfers
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Angie_ke schreef:Tja, ik was echt aan het twijfelen bij welke categorie ik dit topic zou openen...
Ik vroeg me af hoeveel kleine balen hooi er, gemiddeld, van een hectare land afkomen? Iemand enige ervaring mee?
Ik heb er werkelijk geen flauw idee van! Gemiddeld hé, ik verwacht geen exacte cijfers

Tinks schreef:Daar is geen juist antwoord op te verzinnen....
Belangrijke punten zijn,
- hoelang is het gras als het gemaaid wordt?
- hoe dik staat het erop. Van een nieuw ingezaaide wei komt lang niet zoveel af als een wei die al lekker dicht begroeit is. Kale plekken brengen natuurlijk geen hooi op en ga zo maar door....
Als ik een minimale schatting moet doen dan zeg ik dat je toch wel zo rond de 100 balen uit kan komen maar goed dat is afhankelijk van vele factoren.

Hogeboom schreef:Op kleigrond haal je veelal meer hooi dan op andere grondsoorten. Kleigrond is zeer voedzaam en bied dikke graszoden.
Ik woon nu op zand/veengrond en daar is het allemaal even wat minder dan op de klei, voordeel wel is dat er in de winter het hele jaar door buiten gelopen kan worden.