Ik heb ongeveer 4 maanden terug bijna een aanrijding gehad met het paardje wat ik toen reed, ze zou verkeersmak zijn maar daar dacht het paard zelf anders over en op de openbare weg ging ze er vandoor en kon de auto die er toen aankwam net op tijd stoppen. Hier ben ik heel erg van geschrokken en heb bij de eigenaar aangegeven dat ik wel wilde blijven rijden maar dat hij de eerste paar keren langs de weg wel mee moest lopen. Hij heeft geen bak bij het huis en langs de weg kan niet voorkomen worden. Hier had hij blijkbaar geen zin of tijd voor omdat ik enkele dagen hierna een advertentie zag op internet dat hij een nieuwe bijrijder zocht.
ik heb toen na iets langer dan een maand een ander adres gevonden en het voorval bij de eigenaar uitgelegd en die had een braaf paard voor mij zodat ik hiermee kon beginnen.
Ik merk echther dat ik erg gespannen op het paard zit en als deze wat harder begint te lopen en/of te snuiven dan verkramp ik en zit het hart mij in de keel. Ik probeer dan wel rustig te worden maar dit lukt niet echt goed. Ik heb zelfs een les genomen op een manege maar daar had een een HEEL erg braaf paard en was ik niet bang of zenuwachtig. Ik moet er wel bij vermelden dat ik op een handelsstal rij en dus jongere en drukkere paarden rijd. Ook ben ik bezig om een instructeur te vinden om mij te begeleiden zodat ik weer met een zeker gevoel op en paard kan zitten maar dit schiet nog niet echt hard op. Ik baal er echt van omdat ik nooit met zo'n rotgevoel op een paard heb gezeten ookal waren zo nog zo maf. IK wil weer gewoon mijzelf worden qua paarden en lekker en zorgeloos kunnen rijden.
Wie heeft er tips voor mij of dezelfde ervaring gehad maar daar op de een of andere manier overheen is gekomen??