longeercirkel/kraal mini

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewilderoos

longeercirkel/kraal mini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 13:53

hoi,
ik heb 2 appaloosa's de ene is ongeveer 1 meter en de andere is 72 cm, nu zou ik het erg leuk vinden om een naar verhouding kloppende kraal/ longeercirkel te maken voor mijn babes. de ruimte is bij ons nogal beperkt dus zit ik er een beetje mee wat de afmeting zou moeten worden... als ik met mayfair (ze is 72cm) zou gaan werken in een kraal van 15 meter doorsnee zou ik haar bijna niet meer terug vinden denk ik.. wat denk jij?(!)

ik ben dus zo'n muts die vind dat een kleintje net zoveel aandacht nodig is als een grote,en daar hoort een portie beweging ook bij. ik ga nu wel met ze wandelen, maar het lijkt me ook wel wat om daar ook eens wat grondwerk aan toe te voegen.
thanx! :D

blue_kim

Re: longeercirkel/kraal mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:12

je zou een kraal kunnen van de zelfde grote die je gebuikt met longeren, lijkt mij toch niet te groot en niet te klein

tamary

Re: longeercirkel/kraal mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:05

Een wat grotere cirkel is ook voor zo'n kleintje minder belastend en daarnaast kan je met iets meer oppervlakte de kraal (of wat je het noemen wil) voor meer gebruiken dan alleen rondjes laten rennen. Met een cirkel of vierkant van 15/16 meter heb je voor je 2 kleintjes een mooie plek om van alles te doen en als paddock te gebruiken bij niet op het land kunnen, etc.
Je belangrijkste aanpassing is hoe je de afrastering maakt, ivm hoogte draden en eventueel iets naar buiten laten wijken van de palen.