slootwater laten onderzoeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

slootwater laten onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:47

Normaal kregen mijn paarden water uit de sloot, maar de laatste tijd vind ik het water er slecht uitzien. Ik ben nu dus elke dag met cherrycan's aan het slepen. Maar word dat eerlijk gezegd een beetje zat.
Nu denk ik erover om het slootwater te laten onderzoeken of ik het toch weer gewoon kan geven. Zonder zekerheid begin ik daar niet aan.
Nu is mijn vraag of dit het waterschap ook doet of dat er daar andere bedrijven voor zijn die dit doen?

Ik heb trouwens ook een regenton staan die ik gebruik voor drinkwater, maar die is de afgelopen weken ook leeg geraakt en niet meer vol gekomen.

Wie kan mij aan adressen helpen?

Mri

Re: slootwater laten onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:59

ik kan je niet aan adressen helpen, maar misschien wel een tip geven.
je hebt van die voertonnen met een schroef deksel, als je die vult met water en in een kruiwagen meeneemt naar het land scheelt dat heel wat lopen.
Zo'n voerton gooi je ook makkelijekr leeg dan die jerrycans (ivm het veel grotere gat)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 13:07

ma_rie_tje schreef:
ik kan je niet aan adressen helpen, maar misschien wel een tip geven.
je hebt van die voertonnen met een schroef deksel, als je die vult met water en in een kruiwagen meeneemt naar het land scheelt dat heel wat lopen.
Zo'n voerton gooi je ook makkelijekr leeg dan die jerrycans (ivm het veel grotere gat)

Ik woon ongeveer 8 kilometer bij de paarden vandaan. Dus rijden met een voerton met water in een kruiwagen is voor mij geen oplossing :D .

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:52

GD in Deventer kan het water ook onderzoeken.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:21

Ik heb bericht van het waterschap gekregen dat zij het voor mij gaan onderzoeken. Ze zouden zo snel mogelijk de kwaliteit laten weten.
En het kost me niets omdat ze zelf ook wel wilde weten hoe de kwaliteit was op dit moment.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:35

Het is vaak zo dat na een vorstperiode, veel regenval, de water doet verkleuren ten gevolge van slip (grond, modder, kleideeltjes), dit maakt het water troebel, tevens door de vele regenval ontstaan stromingen die het water ook doet verkleuren. Veelal kan het geen kwaad, maar het onderzoeken bied zeker zekerheid. Goed idee trouwens!!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:29

Mijn paard drinkt , meet een X aantal jaar tussentijd, al jaren slootwater. Veranderd ook wel eens van kleur maar hij drinkt het altijd wel gewoon